Álmodd meg! Tegyél érte! Légy büszke!

2018-10-18 12:52:00

Augusztus végén immáron második alkalommal rendeztük meg a Bikini Day-t a Lupa Premium Beach-en, ahol megválasztottuk a 2018-as BioTechUSA For Her lányt, aki fitt és büszke, és nem fél megdolgozni az önbizalmáért!

 

A BioTechUSA For Her Lány választás nem egy hagyományos szépségverseny, nem is egy fitneszverseny, hanem egy olyan rendezvény, ahol olyan jó értelemben vett átlagos lányokat, nőket kerestünk, akik tudatosan élnek, igyekeznek egészségesen táplálkozni, sportolnak és olyan történetük van, ami mások számára is motivációt jelenthet. A versenyre több mint 150 nevezés érkezett, a 9 döntős lány két fordulóban – utcai ruházatban és bikiniben – mutatta meg magát a nagyközönségnek. A megmérettetésből a 20 éves Kass Amália került ki győztesen, aki már tavaly is indult, akkor azonban nem került a döntőbe. Most elmeséli nekünk, hogyan is lett ő a 2018-as BioTechUSA For Her lány!


Úgy tartják, utolsókból lesznek az elsők. Te vagy az élő példa arra, hogy a mondás igaz.  Az egy évvel ezelőtti, sikertelen előválogatód óta közel 10 kilót edzettél le magadról. Mit akartál üzenni ezzel a kőkemény küzdelemmel? Mi hozott vissza erre a versenyre?

Nagy kudarcként éltem meg tavaly, hogy nem válogattak be, de utólag mégsem bánom, mert a csalódás egyben motivált is. Ami még ennél is nagyobb lökést adott az edzésekhez, az a nagymamám halála volt, tavaly decemberben. Csak a konditeremben tudtam oldani a fájdalmat, levezetni a stresszt. Valahogy elkapott a gépszíj, és nem volt megállás. Olyan, mintha lenne rajtam egy kis gomb, folyton bekapcsolva. A mostani versenyhez úgy álltam hozzá, hogy igenis, megmutatom: képes vagyok nemcsak döntőbe jutni, de akár nyerni is. Megérte a sok edzés, a rengeteg lemondás, mert amikor a Lupa-tónál az eredményhirdetéskor meghallottam a nevem, az volt életem egyik legfantasztikusabb élménye.

 

Teljesen a nulláról kezdted az edzést alig egy évvel ezelőtt?

Nem egészen. A mozgás mindig is nagy szerelem volt, középiskolásként versenyszerűen ugróköteleztem és lovagoltam is. Az volt a terv, hogy érettségi után a Fitness Akadémiára megyek. De a szüleim nem tudtak anyagilag támogatni, munkát kellett keresnem. Még egy bicikligyárban is dolgoztam. Közben kicsit elhagytam magam. Könnyű elcsábulni, ha az anyukád minden nap friss péksütikkel indít el a munkába. Nem voltam formátlan, de sokan megjegyezték, mennyire kikerekedtem. Aztán amikor sikerült látszerészként elhelyezkednem a mostani munkahelyemen, egy szolnoki optikában, kicsit rendeződtek a dolgaim. Elkezdtem jobban figyelni a táplálkozásomra, és életemben először elmentem konditerembe is. Hamar meglátszott az eredmény, de a tavalyi versenyhez ez még nem volt elég.

Most viszont hihetetlenül jó formában vagy. Mi a titkod, van-e speciális edzésmódszered? Saját kútfőből kezdted el a súlyzós edzést vagy segítséggel?

Teljesen önállóan kezdtem a gyakorlatokat, sem edző, sem szakértő nem segített. Csak az edzőtársak adtak tanácsokat a teremben, a párom, aki korábban rendszeresen kondizott, és persze rengeteget olvastam a témában. Azóta is magam tervezem meg a heti menetrendemet. 7-ből 6 nálam edzésnap. Ebből 2-3 alkalom kardió, minimum 3 pedig súlyzós edzés: lábra, karra, vállra és hátra; emellett minden edzésen hasazok is. Van, hogy egy nap kétszer is leugrok a terembe; de egy otthoni átmozgatós napot is tartok, gumiszalagokkal. A heti 1 pihenőnapról sem feledkezem meg, az kötelező!


Pihenőnap ide vagy oda, ez összességében nagyon komoly dózis. Ám még egy igazi fitnesz-fanatikusnak is akadnak rosszabb napjai, amikor fáradt és kedvetlen. Te mivel motiválod magad ilyenkor?

Hű, nálam nagyon ritkán fordul elő, hogy ne legyen kedvem mozogni. Most például kicsit meg vagyok fázva, de a napi kondi már megvolt. Persze, van az a pont, amikor edzés közben úgy érzem, kezdek kimerülni. Ilyenkor jelez a testem, hogy azt a pihenőnapot hamarabbra kell hozni. Erre odafigyelek. De amúgy csak megyek és csinálom, mert én így érzem jól magam.

 

Nyilván a mozgás az egyik pillére annak, hogy valaki úgy nézzen ki, ahogy most te. Ami még ennél is nagyobb súllyal esik a latba, az az, hogy mi kerül a tányérra. Neked saját táplálkozási módszered van, ami szerint már másoknak is írsz étrendet. Mik a főbb szabályok, melyek azok az alapélelmiszerek, amelyeket jó szívvel ajánlasz?

 

Én magam makrotápanyagot számolok, és naponta minimum ötször eszem, 3 óránként. Nagyon szeretek főzni, a reggeli elkészítése az én napindító szeánszom. Ilyenkor főleg tojásételeket sütök zabbal vagy bambuszrosttal, pirított zöldségekkel megbolondítva, mindig egy kicsit másképp. Később jöhet a tonhal, a csirke-vagy pulykamell, hozzá kuszkusz, bulgur, quinoa, fekete vagy vörös rizs. A tejtermékek sem az ellenségeim: estére általában cottage cheese vagy túró a menü, édesen vagy sósan-fűszeresen, esetleg egy kis tonhallal, ha a napi makro megengedi. Gyümölcsből csak keveset eszem, és abból is inkább a bogyósokat. Szerintem ezek az alapanyagok adják a legjobbat, és rengeteg módon variálhatók, fűszerezhetők. Csak a fantázia szab határt az újabb és újabb recepteknek, én pedig imádok kísérletezni. Erre bíztatok másokat is, amikor étrendeket írok.

 

Akit pedig épp elkerül az ihlet, rengeteg ötletet talál az Instagram oldaladon. Ha végiggörgetünk a recepteken, feltűnik, milyen gyakran szereplő alapanyag a tojás. Annyira, hogy még édességet is készítesz belőle. Megosztod velünk a kedvenc kreációidat?

A mostani favoritom egy édes omlett, amit bambuszrosttal, illetve zabbal sűrítek, és reszelt citromhéjat, fahéjat, édesítőszert keverek hozzá. Az így kapott masszát csak kisütöm egy kevés bogyós gyümölccsel, és már kész is! Egy kockányi étcsokival díszítem: megolvasztva nagyon jól mutat a tetején. (A recept pontos adatait lásd Amália Insta-oldalán!) Ha már édesség: nagyon változatosan lehet használni a fehérjeporokat is. Nemcsak edzés után szeretem jó hidegen bekortyolni, de egy rohanósabb reggelen szívesen belekeverem a zabkásámba, vagy akár az esti túróba édességként. Nyáron még jégkását és gyümölcsös turmixokat is készítettem belőle. Nagyon megszerettem ahhoz képest, hogy nemrég még kifejezetten idegenkedtem a fehérjeporoktól. Aztán márciusban, a születésnapomon a párom megajándékozott egy BioTechUSA-csomaggal: azóta iszom edzés után mindig Iso Whey Zerót, előtte meg a kapszulás L-Carnitine-t használom. Nemrég elkezdtem fogyasztani a BCAA Zerót is, főleg kardió edzésekhez, és mindennap szedem a BioTechUSA For Her termékcsaládból az Active Woman-t, nagyon szuper kis vitamin.

 

Hirtelen megugrott, már majdnem 5 ezernél jár az Instagram-követőid száma, amióta te lettél a BioTechUSA For Her lány; bár már a verseny előtt is rengeteg rajongód volt. Rengetegen szeretnének a közösségi oldalakon motivátorként befutni, de keveseknek sikerül ilyen jól. Mi az a plusz, amivel te kitűnsz a tömegből?

A hitelességgel. Nekem az edzés és a helyes táplálkozás az életem, így csak magamat kell adnom: a mindennapi életemmel motiválok, teljesen naturál az egész. A legtöbb embert az lelkesíti, hogy egy ilyen teljesítményt le lehet tenni az asztalra fiatalon, 8 óra munka és háztartás mellett. Persze, szeretnék eljutni odáig, hogy minden időmet maximálisan annak szentelhessem, amit az Instán képviselek. Egyelőre azonban nem tudok elszakadni a látszerészi állásomtól. Mellette szeptemberben elkezdtem a Fitness Akadémiát, és úgy néz ki, versenyezni fogok az őszi Fitbalance-on. Később szeretnék én is edzősködni, tökéletesíteni az étrend-írást, jövő tavasztól pedig vár az újabb versenyszezon. Úgy érzem, a sportra születtem, és jó megmutatni másoknak is, hogy bármit képesek lehetünk elérni, ha kellő mennyiségű energiát fordítunk arra, hogy megvalósítsuk a kitűzött célt.


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

2018 » Lupa » Bikini Day » BioTechUSA » For Her lány »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK