Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Ártalmas a túlzott fehérje bevitel?

2012-03-23 09:28:51

A fehérje kutatással foglalkozó tanulmányok eddig szinte minden esetben olyan alanyokat vettek célba, akik nem sportolnak és az ő eredményeikből próbáltak messzemenő következtetéseket levonni a sportolókra is. Ám most végre készült egy kifejezetten testépítőkön végzett vizsgálat, amely a nagy mennyiségű fehérje bevitel hatásait vizsgálta.

A vizsgálat alanyai:

Az alanyokról annyit kell tudni, hogy 19-25 év közötti naturál testépítők, tehát a szteroid használat szóba sem jöhetett a kiválasztásnál. Naturál versenyzőkről van szó, tehát nem hobbigyúrósokról. Az alanyok off-szezonban voltak a vizsgálatkor, így nagy mennyiségű tápanyagot vittek be napi szinten. A fehérje fogyasztásukra a 4,3 g/testsúlykilogrammos átlagmennyiség volt jellemző. Érdekesség, hogy általában a testépítők testsúly-kilogrammonkénti fehérje bevitelét a kívülállók 1,2-1,7 grammra tippelték, vagy az összes kalória bevitel 25-30%-ára.

A vizsgálat alanyai napi szinten 5600 kalória tápanyagbevitelt biztosítottak a szervezetük számára. Ez rengeteg kalóriát jelent, de off-szezonban a tömeg növelése a cél. A tápanyagok megoszlása a következő volt: 34% szénhidrát, 30% fehérje és 36% zsír. A fehérje mennyiség 28%-át vitték be a sportolók táplálék-kiegészítő formájában.

Mindemellett fontos megemlíteni, hogy a testépítők napi szinten csaknem 2000 mg kalciumot és több, mint 3000 mg káliumot vittek be napi szinten.

A vizsgálat eredménye:

A testépítők vérképe teljesen normális szérum glükóz szintet mutatott, és teljesen normális inzulin szintet is. A vesefunkciók a magas fehérje bevitelnek köszönhetően a szokásosnál magasabb BUN (vér karbamid nitrogén) pontokat produkáltak, de a normális szinten belül. A másik vesejelző, a kreatinin nagyjából 50%-os emelkedett mennyiséget mutatott. A glomerulus (vese része) szűrési arány, amely a vesefunkciókat mutatja, szintén magasabb értékeket mutatott, de ezek az értékek a rendkívül magas fehérje mennyiség ellenére is még a normális határokon belül voltak! A vese ugyanis képes alkalmazkodni ilyen magas fehérje bevitelhez is!

A vizsgált alanyok teljesen egészséges minősítést kaptak!

Érdemes figyelembe venni a magas kálium-és Kalcium beviteli arányt, amelyek segítségével a metabolikus savasodást (amit a magas fehérje bevitel okoz) kompenzálni tudták. A Kálium lúgos hatású és a kalciummal együttműködik. A vizsgálati alanyok közül azok, akik alacsony kalciumbevitelt biztosítottak a szervezetük számára, savasabb vizeleti eredményeket értek el. A magas káliumbevitel, amellyel együtt vitaminok és ásványi anyagok is folyamatosan kerülnek a szervezetbe, ellensúlyozza a metabolikus savasodás beindulását, ami akár izomveszteséget is eredményezhet!

BioTechUSA



Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

fehérje » szálkásítás » izomnövelő » túlzott fehérje » protein » fehérje nap » túl sok fehérje » fehérje kutatás »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Nitro Gold PRO