Black Blood- Amikor megérint az erő Sötét oldala

2018-01-19 09:25:00

Az állóképességi ciklikus sportolás, kifejezetten olyan, a testet, az agyat és a lelket is hosszú ideig, komplex módon, magas szinten igénybe vevő terhelés, mely világosan megmutatja, hogy milyen ember is vagy.

Egy nyári forróságban, egyedül teljesített (vagy végigszenvedett), 5 órás bringaedzés tökéletesen megfelel arra, hogy előhozza a gyengeségeidet. Minden téren. Most tél van, hideg és kevés a napfény is, ami erősen behatárolja a szabadban (önkínzással) eltölthető edzésórákat és minőségi feladatokra költhető értékes lelki energiákat. Nem beszélve a motivációról… Az idei első, terméktesztelős cikkemben erre keresek alternatívát.


Hirdetés

„Ha tél van, akkor tesztelünk.”

Mindig is annak az egyértelmű ténynek a híve voltam, hogy a szervezetünk az idő előrehaladtával más mennyiségű, összetételű és tartalmú ételekre van szüksége. Ez a táplálék-kiegészítők terén sincs másképp. Felnőttként máshogy és több idő alatt tudok ráhangolódni, bemelegedni egy úszóedzésre, vagy éppen egy kondis erőfejlesztésre. Fiatal titánként, elég volt, ha kicsit megráztam magam és máris üzemi hőfokon nyomtam a csapattal azokat a bizonyos 3km-es „polgármesteri futó köröket” Nagyatád utcáin.

Most egyedül edzek, sokszor szélsőséges éghajlati viszonyok közt és olyan helyeken, ahol ember is csak véletlenül jár. Ilyenkor nem mindig olyan könnyű a zsebből elővarázsolni „szupererőt”. Ahogy idősödünk, egyre többféle és hatékonyabb trükkre van szükségünk ahhoz, hogy rábírjuk mindenünket a hosszú, monoton és/vagy intenzív edzésekre. Természetesen, a bemelegítés rutinja nem maradhat el ezután sem.

Számomra a fentiek miatt is a téli alapozó időszak adja a legmegfelelőbb körülményeket arra, hogy az „extra motivációt” adó kiegészítőket teszteljem magamon és a versenyzőimen. De ugyanez vonatkozik az energia gélekre, különböző szeletekre is. Decemberben a Black Blood, edzés előtti komplex formulára esett a választás.

„Legyél te az első”

Eleinte szkeptikusan olvastam végig a Black Blood Caf+ tapasztalatairól szóló írásokat, mert én ilyen mindent megkérdőjelező típus vagyok.  Ez mindig beválik. Az állóképességi sportok terén nem találtam hatékony segítséget és tapasztalatokat nyújtó írást ezen a téren, így szerencsésnek érezhettem magam, hogy átfogó beszámolót írhassak Nektek, a termék által magamon/magamban tapasztaltakról.

„Na, eeeeez odavág rendesen”

Alapszabály, hogy versenyen nem használunk/tesztelünk semmilyen új felszerelést, sem kiegészítőt. Nos, úgy esett, hogy nem volt kellő mennyiségű időm a hozzászokásra, így rögtön az első teljes adagot (2 csapott adagolókanál) élesben, egy 5,6km-es adventi futóversenyen próbáltam ki.

„Hideg van? Miféle hideg? Nem is érzek semmit!”

A körülmények hasonlóak voltak, mint tavaly ilyenkor. A pálya, az öltözékem, a légcsövet mardosó hideg és a hangulat is, csak éppen én „éreztem” magam sokkal gyengébbnek. A minimális, zabszeletet és fél GoEnergy-t tartalmazó reggeli után, a rajt előtt 40p-el ittam meg az 1 adag Black Blood Caf+-t, fél liter vízzel. Legalább ennyi hozzászokási és várakozási időt hagytam magamnak. Jól döntöttem. Már a csapatommal történő bemelegítés közben éreztem, hogy ez az edzés előtt fokozó tényleg fokoz. Annyi koffein (400mg) van egy adagban, amennyit 4 nap alatt sem szoktam összesen elfogyasztani.

„Burning Man”

Gyakorlatilag, meggyulladtam belülről és akár pólóra is vetkőzhettem volna a repkedő mínuszokban, de jobbnak láttam nem kihívni a sorsot és a nép haragját magam ellen. A tekintélyes mennyiségű Béta-Alanin és az L-Arginin-nak köszönhető bizsergető érzés is lassan szétáramlott a testemben, ahogy a végtagjaimban a kapillárisok kinyíltak. Ettől függetlenül a bemelegítést az eddigi rutin szerint elvégeztem és tudtam, hogy most egy új világba teszek utazást.

„Megvadulok”

Az előbb említett érzésre, a rajt után a testemet egyre jobban eltelítő adrenalin is még rátett egy lapáttal. Gyakorlatilag a szokásos idő törtrésze alatt olyan mentális-, és fizikális készültségi állapotba kerültem, hogy nem volt szükség különösebb rákoncentrálásra ahhoz, hogy a távnak megfelelő maximális teljesítményt+pulzust nyújtsam. Azt éreztem, hogy sem a tüdőm, sem a lábam nem fáj és nem zökkent ki semmi ebből a fájdalmas, de mégis boldogsággal eltöltő tempóból. Féltávnál már egész komoly kis szél kerekedett, ami szépen belassította a mezőnyt, ezt belülről nem éreztem, mert már egészen másik dimenzióban éreztem magam.

„Nem tudok megállni, nem tudok megállni!”

A célban és a levezetés után is még vagy 1,5 órán át azt éreztem, hogy nem tudok megállni, valami odavágósat még edzeni kéne, hogy a „megtettem minden, ennyi volt”- érzés előjöjjön. De, a józan ész szikrája most is megcsillant és rendre intett.

„Holnapután kondi…”

A ciklikus állóképességi terhelés után ideje volt kipróbálni a Black Blood-ot az „erő műhelyében is”. Nos, itt sem okozott csalódást. A törzs-, és láberő hangsúlyos kondi, bevált edzésfelépítését követve 1,5órát úgy edzettem, hogy semmilyen fájdalmat, feszülést, erősödő fáradtságot nem éreztem. (Másnap sem.) A creatinos változat itt hasznosabb lett volna a Caf+ helyett, de a hiányt Creaflash-sel pótoltam és a lelki béke helyreállt. A lábtoló gépen eddig elért maximális, háromismétléses súlyt is 25kg-al meghaladtam. Akkor tudtam, hogy addig és ne tovább, különben sérülés is lehet. A levezető 20p-es futás és az azt követő nyújtás is már örömmámorban telt, ami elég motivációt jelentett a következő 3 hétre.

„Amit elveszel a testedtől azt vissza is kell adnod”

Akár a futóversenyt, akár a kifejezetten bodybuilding- jellegű kondiedzést nézem, ez az edzés előtti fokozó stabilan megállja a helyét a piacon. Viszont arra is figyelned kell, hogy a hatás elmúlása után hirtelen nagy fáradtság, lelassulás és éhség törhet rád! Én 5órán át nem is gondoltam arra, hogy egyáltalán ennem kéne.
Esti edzés előtt mérlegelned kell, hogy vagy jót akarsz edzeni vagy esetleg aludni is éjszaka, mert az elhúzódó hatásmechanizmus miatt lehet, hogy még éjfélkor is pörögni fogsz. Az úszás egy igen bonyolult ideg-izom kapcsolatot igénylő sportág. A szer által okozott fokozott teltség, idegrendszeri aktivitás, bedurranás és magas szívverés lehet, hogy ellentétes hatást fog kiváltani, mint ahogy szeretnéd! Ne lepődj meg, ha csak kapálni fogsz a medencében és vízérzékelésed csak a múlté. Ezért itt vagy féladaggal, vagy esetleg a BCAA Flash Zero+ Citrulline malate kombinációval próbálkozhatsz a teherbírás elősegítésére.

„Mielőtt átálnál a Sötét oldalra”

- Olvasd el az összetevők listáját!

- Hetente max. 3 alkalommal javaslom használni és akkor is csak a valóban megerőltető edzéseken, folyamatosan (3-5dl/adag) kortyolgatva. Így egy nagyobb esély van arra, hogy ne pörögj túl és másnap ne kényszerítőeszközzel kelljen kikelned az ágyból.

- Hosszútávú (3óra+) versenyeken, az utolsó 1-1,5órát látom ideálisnak, amikor a Black Blood-ot használhatnád, de akkor is csak szigorúan szilárd táplálék után. (Még teszteljük!)

- Nálam mindegyik íz bevált, de a kólás amúgy is itatja magát.

A termékről még szintén információkhoz juthatsz Németh Sándor, oktatási referensünk videójából is.

 

 

Janota Zoltán

BioTechUSA állóképességi szakértő

triatlonedző

15x Ironman


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

pre workout » állóképesség » black blood »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK