Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Boot Camp

2014-10-28 08:58:00

A Boot Camp Amerikában már az egyik legnépszerűbb edzésmódszer, lassan meghódítja a többi kontinenst is. Magyarországon még gyerekcipőben jár ez a mozgásrendszer, de így is már 3-400 bootcampesről tudunk, akik aktív kis létszámú csapatokban az ország több pontján űzik ezt a sportot.

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1696/o_DSC_0170_(1)_20141028093014.jpg

 

Katonaságtól a fitneszteremig

​A Boot Camp lényege az, hogy régi, hatékony edzésmódszereket elegyít, így fokozva hatékonyan az erőt és az állóképességet. Eredete nagyon régre tehető. Az 1940-es években az USA-ban kezdtek kialakítani egy olyan edzésrendszert, amivel a katonák kondícióját javítani tudták, felkészítve őket a csatatéri fizikális megterhelésre, valamint a pihenő időszakban a rehabilitáció, kondíció szinten tartását is meg tudták oldani. Gyors és hatékony erő- és állóképesség fejlesztő módszerre volt szükség, hiszen a katonáknak nincsenek éveik arra, hogy lassan, de eredményesen javítgassák erőnlétüket. Az évtizedek alatt egyre tovább fejlődtek az edzésmódszerek, több nemzet hadseregében is egyre nagyobb hangsúlyt kapott  az erőnléti felkészítés.

A Boot Camp a 2000-es évek elejétől indult el igazából a fitnesz világában hódító útjára, azóta egyre több rajongót („camper") szerezve.

Szabadtéri edzés, szuper csapatban

A Boot Camp egy többségében szabadtéri, csoportos edzéstípus. Hatékonyan ötvözi a saját testsúlyos gyakorlatokat, intervallumos és erőfejlesztő tréninget. Ahogy fejlődik a sporttudomány, egyre több újdonságot veszünk át mi is edzéseink hatékonyabbá tételéhez. Egyre nagyobb teret kapnak a korrekciós, nyújtó és speciális eszközös gyakorlatok.

Budapesten nem sok, viszont régóta működő aktív Boot Camp csapatot találhat az érdeklődő. Edzéseinken 10-15 fős csoportokkal dolgozunk, általában két edző van egy edzésen. Erre szükség is van, nagyon sok mindenre kell figyelni, megterhelők és nehezek a gyakorlatok. A motiváció fenntartása fontos, gyakran feszegetjük a vendégek tűréshatárát.

Edzéseinken a kimerítő edzés mellett nagy szerepe van a csapatépítő feladatoknak, ezzel is bemutatva, hogy az ember bizony csapatban sokkal erősebb tud lenni, motiváltabb és a versenyszellem is ilyenkor jön elő igazán, ami a fejlődésben sokat számít.

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1696/o_10462543_680663938647298_8729207911458214063_n_(1)_20141028093006.jpgMire számíthatsz első Boot Camp edzéseiden?

  • Intenzív, de mégis „szórakoztató" gyakorlatokra. Észrevétlenül repül el az edzésidő. Sok gyakorlat gyerekkorunkat idézi, az ösztönös mozgásminták felelevenítésével: kúszások, mászások, ugrások, futógyakorlatok.
  • Minden, az edzés helyszínén fellelhető tereptárgy felhasználására. Legyen az egy parkban lévő pad, mászóka, vagy akár lépcsősor.
  • Szabadtéri edzéssel járó „friss" levegő. Tudjuk, ez a friss jelző részben igaz, főleg a nagyvárosokban.
  • Hatékony alakformálás, zsírégetés, hétköznapi életben hasznos funkcionális izomzat és kondicionális képességek fejlesztése.
  • Izomtömeg növelésére ez a mozgásrendszer NEM alkalmas. Ha erre vágynál, válaszd a súlyzós edzést! Annál inkább formál és a saját súlyodhoz mérten a legjobb formát alakítja ki rajtad.

Speciális Boot Camp edzések

Egyre inkább alakulnak ki speciális célcsoportoknak kialakított Boot Camp variációk. Találhatunk ovisoknak, nagyobb gyerekeknek, túlsúlyos felnőtteknek is csapatot, természetesen mindegyik más és más kicsit.

Rendszeresen szervezünk edzőtáborokat csapatonként és összevontan is, ahol az ország összes bootcampese találkozhat, és együtt edzhet.

Kinek ajánljuk:

  • Aki szeretne elkezdeni sportolni, szereti a jó hangulatú csoportos órákat.
  • Más sportág mellett néha kicsit csinálna mást is.
  • Más sportág alapozó időszakában, kiegészítő edzésnek.
  • Akit nem zavarnak a természetes körülmények és az azokkal járó problémák (földes-füves edzőruha, koszos kéz).
  • Fitneszterembe járóknak, akik szeretnék szép formás izomzatukat funkcionálisan használhatóbbá tenni.

Bárkinek ajánlható, aki szeretne jókat edzeni egy összetartó csapatban, mindenféle felesleges flanc nélkül. Nálunk jöhetsz szakadt melegítőben, kitaposott cipőben, nem fogod kínosan érezni Magad :)

 

Pálos Attila

testépítés-fitness okleveles szakedző, Boot Camp edző

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1696/o_995089_679595235448128_7009196649573403681_n_(1)_20141028093026.jpg


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK