Esküvő előtti diéta tippek

2020-07-16 17:00:00

Lázasan készülsz az esküvődre? Adunk néhány diéta és táplálék-kiegészítő tippet, hogy a legjobb formádat hozd a nagy napon!

Esküvő előtti diéta tippek

Fogadni mernénk rá, hogy az esküvőddel kapcsolatban az egyik legégetőbb dolog, hogy az a bizonyos ruha tökéletesen álljon! Emiatt pedig, ahogy minden nő fejében, biztos a tiedben is megfordult, hogy az esküvődig még le kell adnod néhány kilót, formásodnod kell.

Adj magadnak időt

Amire mindenképp érdemes odafigyelned, hogy időben kezdj hozzá a fogyókúrának, és ne rövid idő alatt akarj látványos változást elérni. Ha ez történik, akkor lehet, hogy gyorsan eléred a kívánt eredményt, de megeshet, hogy esküvő után több kiló fog rád visszaszaladni, mint amennyi esküvő előtt voltál.

5 kg-tól meg tudsz szabadulni nagyjából egy hónap alatt, 15 kg leadásához azonban átlagosan 3 hónap is szükséges. Szánj időt a változásra!

És amiatt sem szerencsés abban gondolkoznod, hogy rövid idő alatt dobd le a kilókat, mert ez akár falásrohamokat, súlyosabb esetben pedig rosszulléteket is okozhat. Ugye te sem akarod a nagy nap előtti készülődés időszakát rossz közérzettel megélni?

Mi pedig azért, hogy valódi eredményeket érj el, és büszkén viseld a mennyasszonyi ruhádat, ebben a cikkben összegyűjtöttünk neked néhány tippet az esküvő előtti diétához!

1. Kerüld az üres kalóriákat és a túlevést!

Az esküvőre való készülődés rengeteg szervezést és türelmet igényel. Ráadásul valószínű, hogy lesznek kevésbé gördülékeny helyzetek, amik nagyfokú stresszt okozhatnak. Ezek mind-mind hatással vannak az étkezéseidre is, így érdemes a húzós napokon még inkább figyelmet fordítanod arra, hogy mit eszel.

Óvakodj a stresszből származó falási rohamoktól

A rohanás és stressz könnyen odavezethet, hogy egész nap “elfelejtesz” enni, majd hirtelen egy étkezéssel akarsz energiát nyerni, illetve csökkenteni a nehéz helyzetekből adódó stresszt. Ráadásul sokszor ez az egy-két rohanós étkezés is “üres” kalóriákat tartalmazó ételekből áll.  Ezek nemcsak magas kalóriatartalmú ételek, hanem hasznos tápanyagokból is nagyon keveset tartalmaznak.

A stresszevés épp azért veszélyes, mert az üres kalóriák hirtelen megemelik a vércukorszintedet, ami miatt azt érezheted, hogy gyorsan elmúlt az éhséged, sőt még a hangulatodat is feldobták, azonban nem tartalmaznak a szervezeted számára értékes tápanyagokat, hanem csak a zsírpárnáidat gyarapítják. De mivel úgy tűnik, hogy mind a stresszszintedre, mind az éhségérzetedre jó hatással voltak, egy másik alkalommal is megeszed őket.

 Mindig legyen nálad egészséges alternatíva, ha megéheznél

Mindig legyen nálad egészséges alternatíva, ha megéheznél

Azokra az esetekre, amikor nagyon megéheznél válassz olyan ételeket, amiket egyszerűen be tudsz dobni a táskádba, és akár utazás közben is meg tudsz enni. A csoki és a chips helyett számtalan más, hasznos tápanyagokkal teli alternatívát találhatsz! Válogasd össze például a kedvenc zöldségeidet, vágd fel őket csíkokra, csomagold el, és már viheted is magaddal.

Jó választás egy-egy magas fehérjetartalmú szelet is, mint a Zero Bar vagy Protein Bar amikből akár laktóz- és gluténmentes változatokat is találhatsz!

 

Mire figyelj oda az esküvő előtti 3 napon?

Mire a finishbe kerülsz már nagy valószínűséggel ledobtad a plusz kilókat és a ruha is tökéletesen áll rajtad! Azonban az esküvőt megelőző 3 napban még érdemes néhány apró dologra figyelned. Például, ilyenkor még inkább kerüld a sok sót tartalmazó ételeket, illetve mérsékeld a koffeinbeviteledet is, mivel mindkettőnek vízmegkötő hatása van. Általánosságban pedig kerülj minden nehéz, megterhelő ételt, amik túlzott teltségérzetet, rosszullétet, puffadást okozhatnak.

2. Pörgesd fel az anyagcserédet

Diéta során kulcsfontosságú, hogy felpörgesd az anyagcseréd, azaz rávedd a szervezeted, hogy minél több energiát égessen el, hiszen így könnyebben szabadulhatsz meg a plusz kilóktól.

Iktass be minden nap egy edzést

Akármennyire leterhelt vagy, a rendszeres testmozgásra mindig fordíts időt, akkor különösen, ha ülőmunkát végzel! A napi 7-8 óra ülés nagy mértékben lelassíthatja az anyagcserédet, ez pedig elhízáshoz, de hosszútávon akár magas koleszterin- és vércukorszinthez is vezethet. Már napi 20-30 perc pörgős edzéssel is felgyorsíthatod az anyagcserédet, de a legideálisabb, ha minimum heti három, 1,5 órás edzést iktatsz be a heti teendőid közé.

Fogyassz zöld teát és rengeteg vizet

Nehéz lenne a folyadékfogyasztás minden előnyét felsorolni, de talán az egyik legfontosabb közülük, hogy a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás az anyagcserédre is rendkívül jótékony hatással van. A legjobb, ha naponta megiszol 3-4 liter vizet, aminek egy részét helyettesítheted zöld teával. A zöld tea pluszban koffeint is tartalmaz, aminek szintén anyagcsere-serkentő hatása van.

Igyekezz rendszeresen étkezni a nap folyamán

Még egy rohanós napon is igyekezz figyelmet fordítani a napi ötszöri, 2-3 óránkénti étkezésre. Egyrészt így kevesebb esély van arra, hogy falásrohamok törjenek rád, másrészt pedig, ha csak egyszer-kétszer étkezel egy nap, akkor az anyagcseréd is nagyon lelassulhat, és a szervezeted raktározásba kezdhet, ez pedig hízáshoz vezethet.

3. Válassz igényeidre szabott étrendkiegészítő-csomagot!

Te is láthatod, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás és rendszeres edzés az alapja annak, hogy megszabadulj a felesleges kilóktól. Azonban egy kis plusz támogatás mindig jól jön, akár étrend-kiegészítők formájában is!

Fehérjék és vitaminok

Fehérjék és vitaminok

Nagyon fontos például, hogy diéta alatt ne az izmaidnak ints búcsút, hanem kizárólag a zsírpárnáidnak! Ehhez nagy segítség lehet egy magas fehérjetartalmú fehérjepor, illetve az aminosavtartalmú italporok.

Emellett egy hosszabb kalóriadeficites időszak alatt megnövekedhet a szervezeted vitamin- és ásványianyag-igénye! Szerencsére ma már számos, az igényeidhez legjobban illő vitaminkészítmény közül válogathatsz.

Testsúlykontroll-formulák

Az esküvő előtti diétád kiemelkedő támogatói lehetnek a testsúlykontroll-formulák és az L-karnitin tartalmú termékek. Az L-karnitin a szervezetedben is jelen levő aminosav, ami a zsírsavak szállításában, azok energiává alakításában játszik fontos szerepet.

A testsúlykontroll-formulák közül a termogén termékek különböző stimulánsokkal, pl. koffeinnel növelik a testhőt és fokozzák az anyagcserét. Ezeket kúraszerűen, kisebb súlyfelesleg (10 kg alatti) esetén érdemes alkalmazni. Míg a lipotróp formulák stimulánsmentesek, így például koffeinérzékenység és magas vérnyomás esetén is használhatók, épp ezért hosszabb távon, folyamatosan szedhetők és nagyobb súlyfelesleg esetén ajánlottak. Ha szeretnéd jobban megismerni ezeket a termékeket, akkor összegyűjtöttük a 7 legjobb zsírégető táplálék-kiegészítőt egy másik cikkünkben.

Hogy megkönnyítsük a dolgod, kifejezetten fogyási célokhoz összeállítottunk 3-féle termékcsomagot, amelyek a fentebb említett termékkategóriákból tartalmaznak egy-egy terméket, aszerint, hogy hány kilótól akarsz megszabadulni a nagy napra!

  • One-A-Day

  • ALC

  • BCAA + Glutamine Zero 480g

  • Iso Whey Zero 500g

  • One-A-Day

  • Super Fat Burner

  • ALC

  • Iso Whey Zero 500g

  • One-A-Day

  • Super Fat Burner

  • L-Carnitine 100.000 Liquid

  • Iso Whey Zero 500g

Ráadásként bármelyik csomag megvásárlásával ajándékba kapsz tőlünk egy célodhoz igazított étrendet és edzéstervet, hogy minden segítséged meglegyen az esküvő előtti diétában!

Ha nem csak az esküvő előtt szeretnél változtatni és érzed magadban a motivációt, hogy új szintre lépj az alakformálásban, akkor regisztrálj Lifestyle programunkba.


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK