Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Karácsonyi eszem-iszom

2011-12-19 15:07:34

A karácsony a vendégségekről, a finom ételekről, a féktelen evésről és a süteményekről szól, ami a gasztronómiát illeti. Mindannyian tudjuk, hogy karácsonykor többet fogunk enni, mint amennyit szoktunk és ez az az időszak, amikor erről nem is akarunk lemondani.

Nem ritka, hogy ez alatt a pár hét alatt több kiló is felmászik ránk, melyet „felenni” gyors és kellemes, ledolgozni lassú és kínteli.

Így első sorban arra hívjuk fel a figyelmedet, hogy az ünnepek alatt is törekedj a mértékletességre. Előző heti cikkünkben már felvázoltuk az egészséges étkezés receptjét a táplálékpiramis segítségével. Az ajánlott tápanyag arány: 40% kenyér, gabonafélék, burgonya, rizs, 35% zöldség-gyümölcs, 20% tejtermékek, húsok, halak, tojás, 5% zsír és édesség. Igyekezz ezeket az arányokat betartani.

Az elhatározás és az önuralom az agyban születik, a szervezetednek nincs szüksége több tápanyagra azon az alapon, hogy karácsony van. Ha nem akarsz lemondani a finom falatokról, ízekről, kóstolj, de ügyelj a mennyiségre!

Az étkezéseid között lehetőleg tarts 3 óra szünetet, hogy a szervezetednek legyen ideje megemészteni a bevitt tápanyagot.

A karácsonyi ünnepek alatt se feledkezz meg a mozgásról; ha van hó, menjetek ki hógolyózni, szánkózni, ha az időjárás nem megfelelő, keressetek egy fitness termet.

Ha az önuralom szobrát nem rólad mintázták, akkor marad az újévi fogadalom és a diétás bejgli. A szilveszteri fogadalmak többsége – a meggazdagodási szándékon kívül – az életmód megváltoztatására irányul; ily módon megígérjük magunknak, a világnak és a csillagoknak, hogy leszokunk a dohányzásról, rendszeresen fogunk sportolni és – a hölgyek körében a leggyakoribb ígéret – végre lefogyunk. Ami a tested átalakítását illeti, ebben tudunk segíteni. Jövő heti cikkünkben elolvashatod, milyen megoldást ajánlunk óévi ígéreteid beteljesítéséhez!

És íme, a diétás bejgli receptje:

Hozzávalók: 60 dkg liszt, pici só, 5 dkg élesztő, 3 dl + 3 evőkanál tej, 3 ek cukor, 25 db + 5 db szacharin, 1 dl étolaj, 3 ek kakaó, 5-6 dkg darabos dió.

A 3 dl tejet, a cukrot és a 25 db szacharint összekeverjük, és belemorzsáljuk az élesztőt, felfuttatjuk. Közben a lisztet a sóval elkeverjük, majd hozzáadjuk az élesztős keveréket és 1 dl étolajat, ezeket kidagasztjuk. Gyúródeszkán még egy kicsit gyúrjuk, és kettéosztjuk. Az egyik felébe beledolgozzuk a 3 evőkanál tej, a 3 evőkanál kakaó és az 5 db szacharin keverékét. Majd a fehér tésztát és a kakaósat is kettévágjuk. Így két fehér és két barna tésztánk lesz. Kinyújtjuk a fehér tésztát, szórunk rá 2-3 dkg darabos diót, majd a kinyújtott barna tésztát rátesszük, és feltekerjük a bejglit. A másik adag fehér-barna tésztával ugyanígy járunk el. Kikent tepsibe tesszük, megkenjük a tetejét olajjal, majd két órát kelesztjük. Mielőtt sütőbe tesszük, újra megkenjük olajjal, és 20-25 percig sütjük, majd újra megkenjük olajjal. Ha kihűlt, úgy szeleteljük, mint a hagyományos bejglit.


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

bejgli » diétás beigli » diétás recept » diéta » karácsony » beigli » diétás étel » fogyókúra  » diétás karácsony »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK