Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Miért olyan fontos a magnézium?

2015-04-16 10:43:00

A legújabb kutatások kimutatták, hogy a magnézium kismértékű hiánya is befolyásolja a sportteljesítményt.

Ha megkérdezel egy sportolót, hogy melyik ásványi anyag a legfontosabb számára, biztosan megemlíti a kalciumot, vasat, cinket, krómot, de a Magnézium sokszor hiányzik a felsorolásból. Pedig nagyon is fontos szerepe van az energiatermelésben, az egészség és teljesítmény fenntartásában. Ugyanakkor az étkezéssel bevitt Magnézium mennyisége a 100 évvel ezelőttinek csaknem a felére esett vissza.

A sport területén pedig nem megengedhető, hogy a Magnézium jelentőségét lebecsüljük!

Magnézium források

A Magnézium megtalálható a teljes kiőrlésű gabonákban és az ezekből készült ételekben és a zöld levelű zöldségekben. Diófélékben, magvakban, borsóban, babban és lencsében. Az általános hiedelemmel ellentétben a a tejtermékek nem igazán jó Magnézium források.

A főzés hatására a Magnézium tartalom jelentősen csökken.

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1764/o_Intense_Athlete_Workout_Pushup_20150416111639.jpg

A Magnézium szerepe a szervezetben

A Magnézium számos feladatot betölt, részt vesz több mint 325 enzimatikus reakcióban, mint például a zsírszintézis, fehérje- és nukleinsavak szintézise, idegrendszeri aktivitások, izomösszehúzódás és -ellazítás, szív és érrendszeri aktivitásokban, csontanyagcserében. Rendkívül fontos szerepe van az anaerob és aerob energia előállításban is, történetesen az ATP anyagcserében, ami a közvetlen energiaforrása a szervezetnek.

Magnézium hiány

A Magnézium hiány olyan szív- érrendszeri problémákat okozhat, mint kóros szívverés, szénhidrát anyagcsere problémák, inzulin rezisztencia és magas vérnyomás. Számos betegséghez is van még köze a magnézuim hiánynak, mint a neuromuszkuláris rendellenességek, veseproblémák, migrén, premenstruális szindróma, csontproblémák, elhízás, izomgörcsök.

Egy vizsgálatban kimutatták, hogy a tornászok, focisták és kosarasok a napi szükséglet nagyjából 70%-át vitték csak be magnéziumból. Így aztán főleg nem nehéz Magnézium hiányos állapotba kerülni, főleg ha egy sportoló diétázik és megszorítja a gabona bevitelét, vagy ha nem is ehet gabonát. Ráadásul a nagy mennyiségű cukor és alkohol bevitel, vagy a zsírban, fehérjében és kalciumban gazdag étrend is hozzájárul a Magnézium felszívódásának zavarához, illetve a megnövekedett Magnézium kiválasztáshoz.

Foglaljuk össze a Magnézium hiány legfőbb okozóit az étkezési szokásaink között

  • rendszeres fehér liszt fogyasztás
  • kevés zöld levelű zöldség fogyasztása
  • elégtelen dió- vagy mogyoróféle, mag, bab, illetve lencse fogyasztás
  • rendszeres cukor vagy cukros étel fogyasztása
  • rendszeres alkoholfogyasztás
  • kalóriamegszorításra és magas fehérje bevitelre épülő étrend

A nem megfelelő Magnézium bevitel tünetei

  • izomgörcsök
  • éhségrohamok
  • letargia
  • hangulatváltozások, akár depresszió
  • premenstruációs szindróma
  • nyugtalan láb szindróma

A Magnézium a legjobban kis adagokban fogyasztva szívódik fel. A napi bevitelt sportolók esetén kb. 400-500 mg-ra érdemes tenni, kisebb adagokban elfogyasztva lehetőleg! Ha fennáll az izomgörcs, vagy kemény edzés, eseteg versenyzés közben érzed a Magnézium hiányát, akkor dobj be egy Magna Shot-ot, amit akár versenyre is magaddal vihetsz. Praktikus, ampullás kiszerelésű, folyékony, azonnal felszívódó Magnézium forrás! Ráadásul remekül energizál, hiszen nem csak 300 mg Magnézium található benne, de tartalmaz L-karnitint és zöld kávé kivonatot, valamint a felszívódást segítő B6 vitamint is!

A napi általános bevitelhez ajánljuk a Coral Calciumot és a Calcium Complete-et, amelyekkel napközben elosztva viheted be a megfelelő Magnézium mennyiséget!

Nagy Dóri

BioTechUSA Testkultúra szakértő

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1764/o_IMG_4159__Nagy_Dori_20150416111707.jpg


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

tünet » hiány » sport » forrás » magnézium »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

GFlex alapgyakorlatok Temesvári Ágival