Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Mítoszok és tények: fogyás, zsírégetés

2015-04-14 14:01:00

A napi kalória bevitel csökkentése egyértelműen a testsúly csökkenését is eredményezi, ám nem mindegy, hogy a tápanyagok közül melyeket csökkented és milyen mértékben. Ezúttal szeretnénk néhány tévhitet eloszlatni, hogy biztosan a megfelelő utat válaszd a fogyáshoz!

Mítosz: A fogyás = koplalás

Tény: A koplalás sok szempontból a legrosszabb megoldás, ha fogyni akarsz.

A koplalással hamar billen lefelé a mérleg nyelve, ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy ez a testzsírodból történik. Ráadásul olyan reakciók indulnak be a szervezetedben, amelyek hatására elviselhetetlen étvágyad lesz, és sokkal többet fogsz enni, mint amennyit egyébként ennél. Ennek hatására többet fogsz hízni, mint amennyit lefogytál. Mi a megoldás? Ne menj 1200-1500 kcal alá és válogasd meg a bevitt kalóriák forrását is!

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1762/o_iStock_000003738326_Large_20150414141341.jpg

Mítosz: Csak magas intenzitású edzéssel lehet zsírt égetni

Tény: Akármilyen mozgást végzel, mindig használsz fel zsírt, szénhidrátot és fehérjét is ahhoz, hogy legyen energiád, ám nem mindegy, hogy ezek milyen arányban állnak.

A hosszú időtartamú, mérsékelt intenzitású edzés arányaiban több zsír felhasználását eredményezi. Az intervall edzések összességében több kalóriát égetnek el, ám kisebb arányban tartalmaz mindez zsírokat. Ugyanakkor ez utóbbiak több órán át tartó magasabb energiafelhasználást eredményezhetnek. Mindezek mellett nem elhanyagolható, hogy mikor, hogyan táplálkozol!

Mítosz: A zsírszegény termékek fogyasztanak

Tény: Az egyes termékeknél ne csak a zsírtartalmat figyeld, mert fontos a többi benne lévő tápanyag mennyisége is! Lehet, hogy zsírszegény, de közben kétszer annyi cukrot tartalmaz, mint a nem zsírszegény változat. Erre mindig figyelj oda! Legyen arányaiban magas fehérjetartalom és alacsony cukor- és zsírtartalom!

Mítosz: A cukorbetegeknek szánt diétás ételek fogyókúrás ételek

Tény: A cukorbetegeknek szánt diétás ételek valójában jelenthetnek segítséget, ám nem korlátlan mennyiségben fogyasztva, hiszen kalóriatartalmuk nem kevesebb jelentősen a nem diétás változatoknál, csupán más tápanyagokat tartalmaznak. Így jellemzően inkább lassú felszívódású szénhidrátokat, ami hasznos a fogyáshoz, ám nem elégséges feltétele annak!

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1762/o_iStock_000018739510_XXXLarge_20150414141409.jpg

Mítosz: A súlyzós edzéstől nagy leszek, a kardió pedig fogyaszt

Tény: A súlyzós edzéstől nem tudsz véletlen nagy lenni, hiszen látod magadon a fejlődést és ennek megfelelően módosíthatsz az edzéseden, de ez évek kérdése és nem heteké vagy hónapoké. A kardió segít a kalória-felhasználásban, de feszes, tónusos akkor leszel, ha mellette az izmaidat is megdolgoztatod!

Mítosz: Egy kis alkohol belefér

Tény: Az alkohol a legnagyobb kalóriatartalommal rendelkezik, hasznos tápanyagot nem tartalmaz. Ha fontos számodra a fogyás, akkor az egész heti diétádat elrontod egy görbe éjszakával!


BioTechUSA


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

fogyás » zsírégetés » étrend » edzés »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Kiss Virág és Petruska Szonja fenék és lábedzés tippjei.