Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Nem megy a fogyás? Számoljunk!

2014-03-28 09:07:00

Sokszor nagyon egyszerű oka van annak, ha nem megy a fogyás. Ugyanis nagyjából 90%-ban az étrendben van a hiba. Ne mondja senki, hogy „jaj a genetika”, mert hízni csak a feleslegtől lehet (tisztelet a hormonális vagy más jellegű betegségben szenvedőknek). Ha a kalória bevitel kevesebb, mint a szükséges, akkor fogynunk kell.

De hogy megmutassam, hogy a fogyás egyszerűen nem érhető el azzal, hogy picit kevesebbet eszünk, számoljunk! És azt is megmutatom, mennyit számít, ha edzel is! Nyilván a kis változtatás is eredményt hoz nagy túlsúlynál, de a többség, akik 5-10 kg-t szeretnének fogyni, azoknál szigorúbb változtatás lesz szükséges.

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1285/o_FB_cover_IsoWhey_20140328100430.jpg

Számoljunk!

1 kg zsír leadásához 7000 kalória MÍNUSZ szükséges, hiszen ennyi kalóriát tartalmaz 1 kg zsír. Nézzük csak:

Tegyük fel, hogy a kalóriaszükségleted 1800 kcal. Persze nem ennyit eszel, hiszen problémák vannak az alakoddal, vagyis felesleg van rajtad. Mondjuk, legyen 2000 kcal. (bár egy átlagos magyaros reggeli, 3 fogásos ebéd és jó adag vacsora már lazán túllépi ezt). Elkezdesz egy 1500 kcal-ás étrendet. (Étrendeket találsz itt )

A jelenleginél tegyük fel, 600 kcal-lal fogyasztasz kevesebbet. Ez csaknem 12 (TIZENKÉT) nap alatt jelent EGYETLEN kg fogyást zsírból úgy, hogy minden áldott nap szigorúan betartod. 600 kcal mínusz pedig rengeteg, kezdésnek célszerűbb 300 kcal-lal csökkenteni, különben egész nap azt érzed, hogy éhen halsz. Ez mozgás nélkül jelenti a fogyást. Pontosan ezért mondjuk, hogy egy hét alatt fél-1 kg az ideális fogyás, a többi izomból fog menni, ha éhezel. Persze a diéta elején sok víz is lemegy rólad, ez 1-2 hét után be is áll és innen érdemes számolni a valódi fogyást.

Mi történik, ha diéta mellett megy az edzés is?/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1285/o_shutterstock_24848851_20130116163709.jpg

Ha edzel? Egy átlagos hétköznapi edzés kb. 300 kcal-t használ fel óránként, egy „lábtárogatás olvasással” edzés még ennyit sem. Egy intenzív edzés akár 500 kcal-t is jelenthet (pl. step aerobik, tempós séta hegymenetben, intenzív súlyzós edzés) óránként, egy spinning vagy egy nagyon brutál lábedzés vagy egy intervall, esetleg intenzív köredzés akár 6-700 kcal-t is, ha végignyomod rendesen. Mindezek persze óránként értendő számok.

Ha egy héten 3x keményen edzel, az ezeken a napokon ennyivel növeli a kalória felhasználást, így a heti 4200 kalória mínuszhoz jön még kb. 1500 kcal mínusz. Ez összesen 5700 kcal, ami napi átlagba átszámítva 815 kcal, amivel 8-9 nap alatt megy le 1 kg zsír. Egy ilyen kemény diéta mellett ez is kemény meló! Szóval ne akarj 1 hét alatt több, mint 1 kg-t lefogyni ZSÍRBÓL, mert egyszerűen lehetetlen!

Súlyzós vagy aerob edzés?

Mind a kettő mozgásforma nagyon fontos. Az erősítő edzéssel izmot építesz, amivel emled az alap kalória szükségletedet, de azért nem kell itt nagy számokra gondolni... Nagyobb izomtömeggel könnyebben égeted a zsírt is. Az aerob edzéssel, ami legalább 40 percen át stabil, közepes intenzitáson zajlik, fokozod a zsírfelhasználást. Az intervall edzésekkel pedig egész napra felpörgeted a kalóriafelhasználásodat. Nagyobb súlyfelesleggel azonban maradj az aerob edzésnél (tempós séta, ellipszis tréner stb.) Itt, ha van pulzusmérőd, akkor nagyjából erre a tartományra lődd be a pulzusodat: 220-életkor, szorozva 0,65 és 0,75-tel. Pl. egy 30 éves egyén esetén ez kb. 125-140 között van.

A súlyzós edzést is nagyon ajánlott végezni, hiszen fontos, hogy a fogyás után tónusos legyen az izomzatod és ne lógjon a bőröd!

Mindegy miből? Sajnos nem…

És akkor még nem is beszéltünk az étrendedben szereplő ételek minőségéről. Mert oké, be lehet vinni 1200 kcal-t 3 tábla csokiból vagy 4 kakaós csigából is, de minőségi élelmiszerekből is, mint amilyenek a teljes kiőrlésű pékáruk, zabpehely, csirkemell, barna rizs stb-stb. Mi a különbség?

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1285/o_taplalkozasi_tevhitek_20130116163501.jpg

Az egyszerű szénhidrátot tartalmazó ételek megemelik a vércukor szintedet, aminek kompenzálására a szervezet inzulint bocsát ki és a sejtekbe parancsolja a cukrokat, hogy a vérkeringésben csökkentjen a mennyiség. Így eleve a sejtek „dagadnak” majd tőle, és beépítik zsírba, de azt sem árt elfelejteni, hogy amíg ez zajlik, a zsírfelhasználás gyakorlatilag reménytelen. A  zsírfelhasználás fokozásához alacsony, és stabil szinten kell tartani vércukrodat egész nap, amihez az alacsony glikémiás indexű Szénhidrátok és a napi 5-6 étkezés szükséges. Az alacsony glikémiás indexű Szénhidrátok azok, amelyek fogyasztása nem emeli meg hirtelen és magasra a vércukrodat. persze ezekből sem célszerű kilószám enni, hiszen a felesleg ebből is elraktárizódik.

Szóval, biztos jó az étrended? Ha nem vagy benne biztos, írj a Szakértő válaszol rovatba, ahol szívesen válaszolunk kérdéseidre!

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1285/o_FB_cover_l-carni+ch_20140328100602.jpg

Nagy Dóri

BioTechUSA női testkultúra szakértő, edző


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

zsírégetés » fogyókúra » diéta » fogyás » étkezési terv » zsírégetés » aerob edzés » diéta » étrend »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

BioTech USA FIBO 2013 - 3. nap