Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Stressz csökkentő táplálkozási technikák

2012-09-24 11:32:00

Használd ki a táplálkozásban rejlő előnyöket, amelyekkel nagyban befolyásolhatod a hangulatodat. A stressz szinte mindannyiunk életében jelen van és bizony számos káros egészségügyi hatása van, ha nem tudjuk megfelelően kézben tartani. A stressz felelős indirekt módon, hosszú távon a magas vérnyomásért, szívrohamokért, agyvérzésért stb.

Ráadásul a stressz hatására beindul a kortizol termelés, ami különösen rossz hír azok számára, akik célja az izomzat építése. A kortizol ugyanis katabolikus, tehát izombontó hatású hormon.
Legyőzni viszont nem lehetetlen a stresszt. Persze, könnyű azt mondani, hogy „nyugodj meg”, „ne gondolj a munkádra”, „szakadj el kicsit a munkádtól”, megvalósítani ezeket már korántsem olyan könnyű.
Kevesen gondolnak bele viszont abba, hogy már a táplálkozásunkkal is milyen sokat tehetünk a stressz csökkentése érdekében!

Triptofán

A Triptofán egy aminosav, ami számos ételünkben fellelhető. Ilyenek a pulyka, csirkemell, tonhal, szójabab, marhahús, bárányhús, lazac stb. Ahogy a Triptofán a szervezetbe jut, átalakul szerotoninná, ami jó közérzetet biztosít, melatoninná alakulva pedig álmosságot okoz.
/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1108/o_CalciumComplete_90caps_3D_20140117145938.jpg
Kalcium


A stressznek fizikai megnyilvánulásai is vannak, például izomgörcsök. A stressz hatására csökken a szervezet Kalcium készlete, amit pótolni kell. A Kalcium elengedhetetlen a megfelelő ideg-izom kapcsolatok, az erős csontok érdekében. Felelős a nyugodt idegrendszerért és izomzatért.

Kamilla tea

Ha tea, akkor stresszes időszakban lehetőleg kerüld a fekete teát és részesítsd előnyben a valódi gyümölcsteákat. A koffein egy idő után pontosan ellenétes hatást vált ki, vagyis az energizáltság enerváltságba fordul át. A kamilla nagyszerűen nyugtat és segíti az emésztést is.

Tengeri halak/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1108/o_Magnesium400_120caps_20140117145852.jpg

Vannak, akik a horgászattal vezetik le a feszültségüket. Ha neked erre nincs időd, akkor elég csak fogyasztani!  A tengeri halak fogyasztásának számos előnye van, a legfontosabb a rengeteg telítetlen zsírsav. Csökkentik a kortizol szintet is, amely stressz esetén megnő a szervezetben. Ráadásul magas fehérje tartalommal is rendelkeznek, amelyek sportolók számára különösen fontosak.

Magnézium

A Kalcium szint mellett a Magnézium szint is csökken a stressz hatására. Egy triatlonistákon végzett vizsgálat bebizonyította, hogy azok a sportolók, akik Magnézium kiegészítést fogyasztottak, jóval alacsonyabb kortizol szinttel rendelkeztek. Magnéziumban gazdag ételek a bab, brokkoli, mogyoró, spenót, tofu.

A megfelelő étrend fontos a stressz kezelés szempontjából!


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

kalcium  » vitaminok » ásványi anyagok » stresszcsökkentés » magnézium » triptofán » nyugtató » stressz » triptofán » kamilla »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Vitabolic