Tények és tévhitek: fogyás és zsírégetés

2017-05-01 18:30:00

GYAKORI HIBÁK, AMIKET A KEZDETEKBEN ELKÖVETÜNK. A TUDÁS HATALOM. MINÉL TÖBBET TUDSZ AZ EGÉSZSÉGRŐL ÉS A FITTSÉGRŐL, ANNÁL SIKERESEBB LESZEL A TESTFORMÁLÁSBAN! AZ ELLENTÉTE PONT ENNYIRE IGAZ. KUDARC FOG ÉRNI, HA FOGALMAD SINCS, MIT MIÉRT CSINÁLSZ ÉS IGAZÁBÓL HOGYAN ÉRHETED EL A CÉLODAT.

Ne a kényelmeset, a kellemeset válaszd. Ne úgy diétázz, hogy szimpátia alapján választasz egy étrendet. És ugyanígy az edzéstervnél. Gondolkodj, és azt add a szervezetednek, amire szüksége van.


TÚL SOK KARDIÓ
A hölgyek többségének meggyőződése, hogy az alakformálásra a legjobb módszer a kardiózás és a súlyzós edzéstől csak hízni fognak. Pedig mégiscsak az lenne a cél, hogy egy feszes, tónusos, vékony külsőre tegyünk szert, nem igaz? Erre pedig a kardió edzés önmagában nem alkalmas! Ahhoz, hogy formáld az alakodat, fontos, hogy súlyzós edzéseket is végezz! Nem kell a kardiót elfelejteni, de sokkal kevésbé fontos, minthogy minden napodat a taposón töltsd.


EXTRÉM ALACSONY KALÓRIA BEVITEL
A rossz étrend után sokaknál a következő lépés a nullkalória. Vagyis egész nap nem eszünk semmit, mert fogyókúrázunk. A koplalás sok szempontból a legrosszabb megoldás, ha fogyni akarsz. Ennek csupán annyi eredménye lesz, hogy extrém tárolásba kezd a szervezeted, és úgysem fogod bírni, egyszer tuti bepakolod a hűtőt a szádba. 1200 kalória alá semmiképp sem szabad menni, de sokkal célszerűbb, ha ésszel oldod meg az étrendet és napi 5-6 étkezéssel viszel be megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyagot!


Elégedett sportteljesítmény csapatbanUGYANAZ AZ EDZÉSTERV ÉVEKEN ÁT
Amikor valami újjal kerülünk kapcsolatba, többnyire a biztonságosra játszunk. Elkezdünk egy olyan programot, ahol nem érhet baj bennünket. A probléma ott kezdődik, ha ezen nem lépünk túl és ugyanazt a programot végezzük éveken át. Figyelj arra, hogy 2-3 havonta változtasd az edzéstervedet, de ha már haladó vagy, az sem baj, ha minden edzésen más gyakorlatot, más módszert használsz!


NEM DOLGOZOL ELÉG KEMÉNYEN
Vannak olyan hölgyek is, akik azt hiszik, hogy attól, hogy bemennek egy aerobik órára, már tuti a siker és két hét múlva nádszál karcsúak lesznek. Ez óriási tévedés és nagy csalódást okozhat! Ahhoz, hogy változz, stimulálni kell az izomzatodat. Vagyis megfelelő intenzitású edzést kell végezni. Ha nem fáradsz el, nem izzadsz meg, az az edzés nem is ért semmit.


LEHETETLEN ELVÁRÁSOK
A céljaid mindig legyenek reálisak és rövid időtávúak. Nyilván nem tilos távolabbi célokról álmodozni, de mindig tartsuk szem előtt azt a célt, ami rövidebb időn belül is elérhető. Például álmod, hogy színpadra állj versenyzőként, akkor ne azon kezdj dolgozni, hogy 3 hónap múlva színpadon állhass, hanem azon, hogy 3 hónap múlvára le kell adni 10 kg-t.
A lehetetlen elvárások könnyen vezethetnek túledzéshez, sérüléshez.


ÚGY GONDOLOD, CSAK MAGAS INTENZITÁSÚ EDZÉSSEL LEHET ZSÍRT ÉGETNI
Akármilyen mozgást végzel, mindig használsz fel zsírt, szénhidrátot és fehérjét is ahhoz, hogy legyen energiád, ám nem mindegy, hogy ezek milyen arányban állnak. A hosszú időtartamú, mérsékelt intenzitású edzés arányaiban több zsír felhasználását eredményezi. Az intervall edzések összességében több kalóriát égetnek el, ám kisebb arányban tartalmaz mindez zsírokat. Ugyanakkor ez utóbbiak több órán át tartó magasabb energiafelhasználást eredményezhetnek. Mindezek mellett nem elhanyagolható, hogy mikor, hogyan táplálkozol!


A ZSÍRSZEGÉNY TERMÉKEKET RÉSZESÍTED ELŐNYBEN
Az egyes termékeknél ne csak a zsírtartalmat figyeld, mert fontos a többi benne lévő tápanyag mennyisége is! Lehet, hogy zsírszegény, de közben kétszer annyi cukrot tartalmaz, mint a nem zsírszegény változat. Erre mindig figyelj oda! Legyen arányaiban magas fehérjetartalom és alacsony cukor- és zsírtartalom!

Cukorbetegeknek szánt diétás csokoládék
A CUKORBETEGEKNEK SZÁNT DIÉTÁS ÉTELEKET FOGYÓKÚRÁS ÉTELEKNEK ÉRTÉKELED
A cukorbetegeknek szánt diétás ételek valójában jelenthetnek segítséget, ám nem korlátlan mennyiségben fogyasztva, hiszen kalóriatartalmuk nem kevesebb jelentősen a nem diétás változatoknál, csupán más tápanyagokat tartalmaznak. Így jellemzően inkább lassú felszívódású szénhidrátokat, ami hasznos a fogyáshoz, ám nem elégséges feltétele annak!


SZERINTED EGY KIS ALKOHOL MÉG BELEFÉR
Az alkohol a legnagyobb kalóriatartalommal rendelkezik, hasznos tápanyagot nem tartalmaz. Ha fontos számodra a fogyás, akkor az egész heti diétádat elrontod egy görbe éjszakával!


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK