Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Tévhitek-válogatás

2015-11-09 12:02:00

Mivel jómagam is BioTechUSA üzletben dolgozom "szaktanácsadóként", rengeteg vevői kérdéssel és megnyilvánulással találkozok naponta. Versenyzőként számomra egyes dolgok magától értetődőek, de mindig rá kell jönnöm, hogy tudnak újat kérdezni és mondani. Igyekszem minél többeknek segíteni a testformálással kapcsolatban, így egy csokorba gyűjtöttem pár dolgot, amelyekkel állandó rendszerességgel találkozok, és amelyek tanulsága számotokra is hasznosak lehetnek!

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1832/o_nemiszom_20151109121440.jpg"Nem iszom fehérjét, mert nem egészséges, túl sok minden van benne."

A fehérjeporok valójában esszenciális élelmiszerek, és a sportolói szervezet egészséges működéséhez fontos tápanyagokat tartalmaznak. Magas fehérje-, valamint minimális zsír és szénhidráttartalommal bíró étrendkiegészítők, melyek az izomzat általános karbantartásáért felelnek. Véleményem szerint minél több minden van bennük annál jobbak, tehát rendelkezzenek nagyarányú aminosavtartalommal, melyek minőségi forrásból származnak, ha pedig hozzáadott ásványianyagkomplex vagy emésztőenzimek is találhatók benne, megütötted a főnyereményt! Most őszintén, mennyivel nyugodtaban eszel/iszol instant élelmiszereket, akár zacskós levest? Pedig tápértéket tekintve azért nem ugyanaz ám a kettő! ;)

"Tudsz ajánlani valami zsírégetőt, amely inkább hastájékról tünteti el a zsírt?"

Ezt a kérdést általában több irányból igyekszem megválaszolni. Egyrészt a fogyás mindig testtípustól függ, ez nemenként, illetve szervezetenként eltérő lehet különböző anyagcserefolyamataink miatt. Ehhez ki kell tapasztalnod a saját működésed. Másrészt a hastájéki zsírpárnák olyan rizikós területek, amelyek inkább általánosan, diéta és mozgás kombinációval csökkenthetők. A zsírégetők pedig inkább ebben nyújtanak segítséget. Gyakran ezt a kérdést megspékelik a helyi zsírégetés módszerével is, mely szerint ha mindennap elvégeznek x felülést, az mennyiben javít a helyzeten. Őszintén szólva maximum annyit, hogy egy szálkásító diétát követően izmosabbak lesznak azok a kockák, de önmagukban nem képesek helyileg égetni az úszógumikat alkotó zsírt.

"Nincs szükségem multivitaminra, nagyon sok zöldséget és gyümölcsöt eszem."

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1832/o_gyumi_20151109121423.jpg

Élelmiszereink 30-40 évvel ezelőtt talán tartalmazták a kellő mennyiségű tápanyagokat, mára azonban többek közt a talaj-, és levegőszennyezés hatása igencsak lecsökkentette a zöldségek és gyümölcsök vitamintartalmát. Kutatások bizonyítják, hogy a modern tömegtermelés következtében, mely főleg az áru külsejére (tehát méretére és szépségére) fektet nagy hangsúlyt- csak hogy néhány példát említsek- a banán B6-vitamintartalma több, mint 90%-kal, az eperben és almában található C-vitamin mennyisége pedig 80% körüli értékkel csökkent. Ahhoz tehát, hogy szervezet megkapja a kellő mennyiségű vitaminokat és ásványianyagokat, igenis érdemes beruháznod egy multivitaminra!

"Elkezdtem diétázni, és igyekszem 6 után nem enni, vagy nem is vacsorázom."

Az örök kedvenc. Nem magával a vacsorával van a baj, hanem az elfogyasztott étellel. Este a munkából hazaesve és fáradtan hajlamosak vagyunk túlenni magunkat, de legtöbbször nem a kalóriaszegény falatokat kivánjuk. Nyilvánvalóan tudatosságra kell nevelni magunkat, ám ez nem jelenti a vacsora totális ignorálását vagy kizárását az étrendből. Az esti órákban fogyassz sovány húsokat egy tálnyi vegyes salátával, vagy egyél egy tál zsírszegény túrót némi édesítővel, fahéjjal. Akár este kilenckor is! :)

"Diétázom: alig eszem, viszont rengeteg zöldséget és gyümölcsöt fogyasztok."

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1832/o_pocak_20151109121448.jpgAz egészséges diéta kulcsa a megemelt fehérjebevitel, valamint a lecsökkentett szénhidrát és zsírfogyasztás, és persze a naponta történő többszöri étkezés. Sokan azt hiszik, hogy a gyümölcs mivel egészséges, ezért sokat lehet enni belőle. Sajnos nem. Habár tényleg jótékony hatást gyakorolnak szervezetünkre, ugyanúgy bővelked(het)nek szénhidrátokban. Egy átlagos méretű banán kb. 30g szénhidrátot tartalmaz, egy érett friss füge pedig 10g-ot. Ugyan elsőre nem hangzik soknak, de természetesen hozzáadódik a már elfogyasztott élelmiszerekhez, na és persze ki az, aki meg bír állni egy darab fügénél? A gyümölcsökben található fruktóz- habár lassabban emeli a vércukorszintet- ugyanúgy hízlal.  Versenyzőként sokszor kell szigorítanom az étrendemen, és a megmérettetések közeledtével gyümölcsöt sem eszem az utolsó 1-2 hónapban. Ilyenkor többen értetlenül teszik fel a kérdést: még gyümölcsöt sem ehetsz? Természetesen az egészséges táplálkozásba és étrendbe fontos beilleszteni, de a jelszó; mértékkel!

Kővágó Henrietta
bikini-fitness versenyző


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK