Zöldség chips házilag

2017-12-30 09:28:00

Sokak kedvence a chips, mint rágcsálnivaló, de a magas kalória és zsírtartalma miatt nem illesztjük be az étrendünkbe, vagy nem szeretnénk hasonló felesleges kalóriákkal tömni a gyerekünket. Az, hogy odafigyelünk az egészségünkre, nem jelenti azt, hogy egyhangúan kellene étkeznünk.

Most nézzünk néhány egészségesebb chips elkészítési módját:

Padlizsán és cukkini chips

Hozzávalók:

  • 2 nagyobb padlizsán és nagyobb cukkini
  • teljeskiőrlésű liszt
  • tengeri só
  • kókuszolaj

Cukkini hámozás zöldségpucolóval

Elkészítés:

A cukkiniket és padlizsánokat meghámozzuk és kb. 2-3 mm-es karikákra vágjuk. A szeleteket szűrőbe tesszük, minimális sóval megszórjuk, és 30-35 percet hagyjuk, hogy a leve kicsepegjen. Majd bőséges vízzel leöblítjük, papírtörlővel leitatjuk róla a maradék nedvességet. Ezután pici lisztben megforgatjuk, majd tepsibe tesszük sütőpapírra, kókuszolajjal befújjuk picit és megsütjük.

 

Édesburgonya és répa chips

Hozzávalók:

  • 3 nagy répa és édesburgonya
  • kevés kókuszolaj
  • tengeri só
  • provence-i fűszerkeverék

Elkészítés:

Meghámozzuk a burgonyákat és a répát is, majd nagyon vékonyra szeleteljük. Ezután langyos vízzel leöblítjük, majd alaposan megszárítjuk. A zöldségszeleteket egy tányérra rakjuk, kókuszolajba mártott ecsettel megkenjük, meghintjük a fűszerrel, majd megfordítjuk, és a másik oldalon is elvégezzük a műveletet. Sütőpapírral bélelt epsibe rakjuk és kb. 180 fokos sütőben készre sütjük.

Édesburgonya chips házilag
De tetszőlegesen készíthető zellerből, céklából és változatosabbá tehetjük petrezselyemzöld, kömény, koriander, metélőhagyma vagy más zöldfűszer felhasználásával.

 

 

Silye Gabriella



Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

» étel » zöldség » fitt »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK