Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Ízületek karbantartása táplálkozással

2016-10-16 14:52:00

Rengeteg embernek van ízületi gyulladása, ízületi panasza, amire lehet hatni a táplálkozással! Ez azonban nem egy túl régóta vizsgált terület. Norvég orvosok összefüggést találtak az izületi gyulladások és az élelmiszer érzékenység között, miszerint a tápanyagokat, amelyekre érzékenyek vagyunk, a szervezet méreganyagként lerakosgatja az ízületekbe, ott pedig mindez gyulladást alakít ki. Amennyiben valamelyik élelmiszertípus váltotta ki a gyulladás fellángolását, ennek elhagyása jelentős javulást eredményez.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/281/o_izuletgabi_20161016150214.jpg

 

Na de mik a hasznos táplálékok ízületeink védelmében?

  • Omega-3 zsírsavak: gyulladáscsökkentő hatásuk is van- tengeri halak, legalább heti 3x. De a lenmag, kendermag és dió fogyasztás is jó választás.
  • D- vitamin: Magas D vitamin tartalmú ételek: zsíros halak, lazac, tonhal, tőkehal máj. A tenyésztett lazac D-vitamin tartalma 10-25%-a  a  vadon élőnek. Ha nem fogyasztunk heti 3-5x magas D-vitamin tartalmú halat, akkor nem tudjuk étrendileg fedezni a D-vitamin szükségletet.
  • Érdemes a kalcium bevitelre is figyelni, mert a kalciumhiány csonttöréshez vezethet: Tejtermékeken kívül kiemelkedően magas a Kalcium tartalma a máknak (968mg), szezámmagnak, de sok van a petezselyemzöldben (245mg), madulában (238mg), dióban (202mg), mogyoróban (290mg) is.
  • Arthro Guard - 120 tablettaMikrotápanyag bevitel tekintetében a C és E vitamin, a ß-karotin és a szelén, a cink, a Réz és a vas szedése antioxidáns tulajdonságuk miatt lehet előnyös. karotin forrásnak kiváló a sütőtök például, amitől roskadnak a zöldséges polcok. Vasban gazdag ételek: mogyoró, mák, tojássárgája, máj, bélszín, cékla, spenót, borsó,zöldbab, eper,ribizli, szilva, Romániából származó ásványvizek vasban gazdagabbak

Összességében nézve nagyon fontos a jó zsírok fogyasztása és naponta legalább négy adag zöldséget és  két adag gyümölcsöt érdemes elfogyasztani. Az adagok egy maréknyi mennyiséget jelentenek kb. Érdemes naponta minden színű zöldség-gyümölcsből fogyasztani (fehér, sárga, piros, zöld, kékes-lila), hogy minél többféle olyan növényi hatóanyag, antioxidáns kerüljön a szervezetünkbe, ami segít mérsékelni a gyulladást! És a megfelelő vízbevitelről se feledkezzünk meg.

 

 

Tipp: És ha már van probléma, érdemes egy táplálékérzékenységet vizsgáló tesztet is elvégezni, hátha megtalálható az ok.

Silye Gabriella,

Sporttáplálkozási szakértő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

KÉRDEZD GABRIELLÁT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

Silye Gabriella TERMÉK TIPPJEI

Arthro Guard - 120 tabletta

Arthro Guard - 120 tabletta

TABLETTÁS KÉSZÍTMÉNY, MSM-MEL, GLÜKOZAMINNAL, KONDROITINNAL, KALCIUMMAL ÉS MANGÁNNAL, VALAMINT NÖVÉNYI KIVONATOKKAL. A KÉSZÍTMÉNYBEN TALÁLHATÓ MANGÁN HOZZÁJÁRUL A NORMÁL CSONTOZAT FENNTARTÁSÁHOZ ÉS HOZZÁJÁRUL A NORMÁL KÖTŐSZÖVET-KÉPZŐDÉSHEZ.
Megveszem

FACEBOOK