A fehérje fogyasztásról

2014-03-14 13:19:00

Milyet és mennyit?

A fehérje por, azaz proteint tartalmazó táplálék-kiegészítő sok féle lehet, többféle módon csoportosíthatjuk.

Eredet, (forrás) és fontossága alapján lehet,

  • állati (elsőrendű-komplett)
    • tej alapú
  1. tejfehérje
  2. tejsavó (WPC, WPI, WPH)
  3. kazein
  • tojás
  • marhahús, kecskehús
  • növényi (másodrendű-inkomplett)
    • búza
    • borsó
    • szója (növényi eredetűek közül magasabb a biológiai értéke)
  • kevert
    • a fentiek bármilyen kombinációja

Felszívódása alapján lehet,

  • gyors: tejsavó (whey) fajták, peptidek (néhány aminosav összekapcsolódásából áll)
  • lassú: tej (lactalbumin), kazein (casein)
  • közepes: tojás (albumin), marhahús, szója
Izomépítés Iso Whey Zero BioTechUSA

Mennyit?

Protein készítmények maximális fehérje tartalma 30 g, ennyi fehérje tud egyszerre tökéletesen hasznosulni, azaz maradéktalanul felszívódni. Ennél több fehérje nehezen tud beépülni, csak élelmiszer formájában, hiszen ebéd közben a tápanyagokat kisebb adagokban, nem egyszerre fogyasztjuk, 15-45 percig is eltart egy étkezés, míg a fehérje turmixot fél perc alatt legurítjuk a torkunkon.

Együnk is és igyunk is fehérjét, ez nem kérdés!
Kíváncsi vagy a fehérje fogyasztással kapcsolatos mítoszokra? Olvasd el "leleplező" cikkünket » ITT

Németh Sándor

KÉRDEZD SÁNDORT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

FACEBOOK