Németh Sándor
Táplálék-kiegészítő specialista, oktatási referens
Kevesen tudják, hogy a jó minőségű táplálék-
kiegészítők modern és rohanó világunk legfontosabb
felügyelői az egészségmegőrzés tekintetében.
A BioTech USA szakértői csapatának tagjaként a következő témákkal kapcsolatban segítem céljaid megvalósulását:
- fogyás felgyorsítása kiegészítők használatával
- izomtömeg növelés
- teljesítménynövelés
- erőszint fokozás
- vitalitás és közérzet javítása. tovább »

Németh Sándor BEJEGYZÉSEI

A fehérje fogyasztásról

2014-03-14 13:19:00

Milyet és mennyit?

A fehérje por, azaz proteint tartalmazó táplálék-kiegészítő sok féle lehet, többféle módon csoportosíthatjuk.

Eredet, (forrás) és fontossága alapján lehet,

  • állati (elsőrendű-komplett)
    • tej alapú
  1. tejfehérje
  2. tejsavó (WPC, WPI, WPH)
  3. kazein
  • tojás
  • marhahús, kecskehús
  • növényi (másodrendű-inkomplett)
    • búza
    • borsó
    • szója (növényi eredetűek közül magasabb a biológiai értéke)
  • kevert
    • a fentiek bármilyen kombinációja

Felszívódása alapján lehet,

  • gyors: tejsavó (whey) fajták, peptidek (néhány aminosav összekapcsolódásából áll)
  • lassú: tej (lactalbumin), kazein (casein)
  • közepes: tojás (albumin), marhahús, szója
Izomépítés Iso Whey Zero BioTechUSA

Mennyit?

Protein készítmények maximális fehérje tartalma 30 g, ennyi fehérje tud egyszerre tökéletesen hasznosulni, azaz maradéktalanul felszívódni. Ennél több fehérje nehezen tud beépülni, csak élelmiszer formájában, hiszen ebéd közben a tápanyagokat kisebb adagokban, nem egyszerre fogyasztjuk, 15-45 percig is eltart egy étkezés, míg a fehérje turmixot fél perc alatt legurítjuk a torkunkon.

Együnk is és igyunk is fehérjét, ez nem kérdés!
Kíváncsi vagy a fehérje fogyasztással kapcsolatos mítoszokra? Olvasd el "leleplező" cikkünket » ITT

Németh Sándor

Mítoszok és a realitás a fehérje fogyasztásról

2014-03-07 10:06:00

Mikor érdemes fehérjét fogyasztani?

Nem csak a fogyasztás időpontját érdemes megválasszuk, hanem életmódunknak megfelelő terméket is választhatunk számunkra. Mert a fehérje termékek sokban különbözhetnek, felszívódásukat és eredetüket tekintve is befolyásolják a felhasználás kereteit. Felkeléskor ideális, hiszen rögtön feltölthetjük izmainkat és a testünk nem raktározódó energiához is jut. Ráadásul férfitársaim kihasználhatják a magasabb tesztoszteron szint, gyorsabb fehérje beépítő képességét is, ami reggel 7 és 9 óra között a legmagasabb. Étkezések között is hasznos a fehérje fogyasztás, ha nem tudunk elegendő proteint fogyasztani élelmiszerekből, pl.. húsfélékből. Ha alacsony szénhidrát diétánk miatt és/vagy izomtömeget szeretnénk gyarapítani, akkor hatványozottan kell odafigyeljünk a fehérje bevitelre. Ilyenkor napi 2 g/testsúlykilogrammra ugrik a szervezet fehérje igénye, amit nehéz csak élelmiszerekből kielégíteni. Kombinált vagy kevert fehérjét javaslunk erre a célra, azaz növényi és állati eredetű fehérjét tartalmazó termékek a legideálisabbak, ezek lassabban szívódnak fel, így hosszabb ideig szolgáltat aminosavakat a testünk számára. Edzés után kihagyhatatlan a fehérje utánpótlás, itt mindig gyorsan hasznosuló tejsavó fehérjét alkalmazzuk és a farkas éhségünket is csillapíthatjuk egy rövid időre, a következő étkezésig. Az esti étkezések helyett kiváló választás egy lassú, 6-8 órás felszívódási idővel rendelkező kazein alapú fehérje termék.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/44/o_FB_cover_IsoWhey_20140307105658.jpg

Miért kell fehérjét inni edzés után?

„Nem kell inni fehérjét edzések után, csak ha izmokat akarunk növelni!” Főleg a hölgyek zárkóznak el - az előbbi mondatot használva - az edzés utáni fehérje fogyasztástól, félve a súlygyarapodástól, pedig a valóság az, hogy az izomtömeg növelés nem egyszerű feladat, sajnos nem varázsütésre történik. Az edzés utáni fehérje bevitel az elhasznált aminosav készletet pótolja vissza a szervezet számára, így segítve a gyorsabb regenerálódást, ami rendkívül fontos, ha izom megtartásban gondolkozunk. Valljuk be, mindenki formálódni akar csak az arányok mások.

Tejjel vagy vízzel fogyasszuk a fehérje turmixot?

Leginkább szénsavmentes ásványvízzel, a tejjel kevert fehérje shake bár több tápanyagot tartalmaz (fehérje, szénhidrát, zsír), de lassítja a gyors fehérje beépülést, ráadásul, feleslegesen halmozzuk a nem mindenkinek emészthető Tejcukor (laktóz) mennyiségét. Az esti turmix kivételével nem ajánlom a tejjel kevert fehérje shake-eket.

Ne felejtsétek, a fehérje mindenkinek kell!

Németh Sándor

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Méregtelenítés

2014-02-27 12:14:00

Spirulina - 100 tabletta
A szervezetünkben évente közel négy kilógramm haszontalan méreganyag halmozódik fel. Táplálékaink nagy része tartalmaz valamilyen tartósítószert, adalék-, színező-, és állományjavító anyagot. Gyakran minden indok nélkül veszünk be gyógyszert, frissítőszert, és a szénsavas üdítőitalaink is külön gyűjteményei a testünket terhelő anyagoknak. tartósított élelmiszerekből, védőszerekkel permetezett és kezelt növényekből, vegyipari, háztartási és kozmetikai termékekből, vezetékes ivóvízből és a nagyvárosok szennyezett levegőjéből. Nem beszélve az esetleges káros szenvedély termékek rendszeres fogyasztásából (dohányzás, alkohol).

Ezek a méreganyagok rendkívüli mértékben megnehezítik szervezetünk működését. Lassítják az emésztést, rontják az anyagcserét, fájhatnak az ízületek, bőr problémák (pattanás), állandó fáradtság és levertség uralhatja a hangulatát. Végül szervi problémák megjelenéséhez majd a szervezet legyengüléséhez, betegségekhez vezet. Szervezetünk képes megtisztítani Önmagát, de ebben is támogatnunk kell a megfelelő, minőségi élelmiszerekkel és a méregtelenítést és a salaktalanítást felgyorsító kiegészítőkkel.

MIÉRT FONTOS A Méregtelenítés?


Méregtelenítéssel kiegyensúlyozottabb az anyagcsere, javíthatjuk az immunrendszerünk működését és fokozhatjuk a tápanyagok tökéletes hasznosulását a szervezetünk számára.

Évente két alkalommal, szinte kötelező a méregtelenítés, aminek hatását salaktanító készítményekkel tudjuk tökéletesíteni. A vastagbélben pangó salakanyagok újra felszívódásával folyamatosan mérgezzük testünket. Ezek továbbá megnehezítik az értékes tápanyagok optimális felszívódását, és így még kevesebb vitamin és ásványi anyag, illetve egyéb makrotápanyag tud hasznosulni a szervezetünkben.

Számtalan MÉREGTELENíTŐ módszer közül választhatunk

bőrt szaunával, Alga készítményekkel, a veséket a megnövelt folyadékbevitellel (3liter) és antioxidánsokkal, a májat, epét méregtelenítő növényi kivonatokkal, a beleket rostpótlással és az emésztési folyamat serkentésével, a tüdőt pedig a friss levegőn elvégzett testmozgással méregteleníthetjük elsősorban.

A rendszeres testmozgás általában segíti a méregtelenítést, ahogy a megfelelő étrend kiválasztása és megtartása is javítja a természetes folyamatokat!

Méregtelenítő készítmények fogyasztása

Omega 3 - 90 lágykapszula
Rendszeresen
spirulina, omega-3, Szőlőmag kivonat, prebiotikum.

Kúraszerűen grépfrút kivonat, tőzegáfonya, Olajfa levél kivonat, klorofil (lucerna)

A méregtelenítő-salaktalanító kúrát követően érdemes nagyobb dózisú vitaminokkal visszatölteni a szervezetünket, illetve pre-és probiotikumokkal biztosítani az immunrendszer 70%-ért is felelős bélbolyhok támogatását.

A téli időszakban még jellemző a méreganyagok felhalmozódása, hiszen kevesebbet mozgunk, szabadban még kevesebbet, hideg van, a levegő is kevésbé ideális… Illetve táplálkozásunk, folyadék bevitelünk ugyan ennyire szegényes!

Tehát méregtelenítésre fel!

Immunrendszer erősítés

2014-01-31 12:16:00

Multivitaminok, kapszulákImmunrendszerünk, szervezetünk legnagyobb kiterjedésű védelmi rendszere, melynek a bőrünk is a része. Sejtek, szövetek és szervek komplex rendszere.

Védekező mechanizmus egyik legfőbb feladata, hogy ha idegen anyaggal találkozik, akkor távolítsa el, semmisítse meg. Velünk született és szerzett immunitást különböztetünk meg.

Mi ellen kell helyt állnia nap, mint nap az immunrendszerünknek?

  • Bakteriális fertőzés
  • Vírusos megbetegedés (influenza)
  • Gyulladás (bélrendszeri)
  • Stressz
  • Környezeti ártalmak, méreganyagok

Mi okozhatja az immunitás elvesztését?

  • Rendszertelen étkezés, alacsony folyadék bevitel
  • Súlyos alultápláltság, vitamin- és nyomelem hiány(ok), környezeti ártalmak (stressz - akár túlzásba vitt sportolás)
  • Műtét utáni legyengült állapot

Miért fontos a megfelelő immunitás

Ha immunitásunk, azaz a védettségünk csökken, kevesebb fehérvérsejt termelődik, és ott, ahol szükség lenne rájuk, nem tudnak elbánni a szaporodó mérgező sejtekkel, ezek később akár daganattá is képződhetnek.

Magas fehérje bevitel - húsfélék savasító hatásúak, de nagyon fontos a fogyasztásuk, mert esszenciális makró tápanyag tartalma miatt szükséges a napi bevitelük! Zöldségekkel vagy pseudo cereáliákkal együtt fogyasztva kiegyensúlyozhatjuk a szervezetünk pH-ját.

Ha védekező rendszerünk nem működik jól, akkor a méregtelenítő folyamatok is akadoznak, amely bélműködési zavarhoz vezet, mint a székrekedés, ilyenkor tovább pang a béltartalom és ez is elsavasodást produkál.

Milyen hatóanyagokkal növelhető az immunitás

  • C-vitamin készítmények minimum 500mg hatóanyag tartalommal
  • E-vitamin
  • Béta-karotin
  • Q10
  • Spirulina alga
  • Szőlőmag, szőlő héj kivonat, resveratrol
  • Grépfrút kivonat
  • Olajfa levél kivonat
  • Cordyceps (hernyógomba)
  • Echinacea
  • Zöld tea kivonat (koffeinmentes is)
  • Szelén
  • Cink

Néhány BioTechUSA termék, amelyet személyesen ajánlok immunerősítésre

One-a-day

H2OQ10

Grapefruit Seed extract

Grape Seed extract

Olive Leaf extract

Vitamin C 1000 Bioflavonoids

Daily Pack

Ginkgo Biloba

Spirulina

Németh Sándor

BioTechUSA One-A-Day multivitamin Kozák Danuta ajánlásával

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Mennyit tudsz a vitamin szükségletedről?

2014-01-29 16:40:00

One-A-Day - 100 tablettaAmikor valakitől megkérdezem, hogy fogyaszt-e vitamint rávágják, hogy "igen C vitamint…" (fél siker). Mire én: "Szuper és a másik 12?!" Nem is beszélve a szintén elengedhetetlen esszenciális nyomelemekről és ásványi anyagokról!

A multivitaminok ezért is annyira népszerűek (még nem mindenki számára), mert kombinálva tartalmazzák a legtöbb vitamint és ásványi anyagot, arányos dózisban. Mivel a vitaminok között vannak vízben és zsírban oldódók, ezért is indokolt a rendszeres és komplex táplálkozás (fehérje, szénhidrátok-rostok, zsír) és a folyadékfogyasztás.

A vízben oldódó vitaminok, mint a C és B vitaminok biztonságosan, nagyobb mennyiségben is szedhetők. A zsírban oldódók maximális biztonsági szint alapján kontrolálhatók.

Ez a szint nem azonos az RDA értékkel, amely az ajánlott napi táplálékbevitel angol megfelelőjének a rövidítése és azon túl, hogy elévült eredményre támaszkodik, már nem az optimális szintet jelenti. Az RDA értékű vitamin dózis a hiánybetegségek megelőzésére elegendő csak, az immunrendszer működését nem javítja, vitalitást nem fokozza, a szervezet antioxidáns szintjét nem növeli. Gyermekek számára ideális, de felnőttek számára a magasabb dózisú készítményeket kell fogyasztani.

Mikor, melyiket?

A multivitamin készítmények az első étkezések előtt érdemes fogyasztani, hiszen a tápanyagban gazdag reggelivel tökéletesen beindul a nap és biztosítjuk a vitaminok és ásványi anyagok maximális hasznosulást.

A vízben oldódó vitaminok tökéletes edzések (aerobik, futás, foci, kondi, stb.) után is fogyasztani, hiszen az izzadás során nem csak a méreganyagok és az ásványi sók (pl.: kalcium), hanem ezek a vitaminok is kiürülnek, ezért pótlandók.

A pack-os termékeket nem érdemes egyszerre bekapdosni és legurítani egy nagy pohár vízzel. Inkább a nap folyamán étkezések köré csoportosítsuk, nagy dózisú vitamin, pl: 3000 mg C-vitamin fogyasztása haszontalan, helyette 500-1500 mg adagokra felosztva fogyasszuk 2-3 óránként.

Németh Sándor

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

06

KÉRDEZEK TŐLE

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

FACEBOOK