Silye Gabriella
Sporttáplálkozás szakértő
A személyre szabott program az igazán hatékony,
nem a sablondiéták.
Ha többet szeretnél tudni a sporttáplálkozásról, a BioTech USA szakértői csapatának tagjaként a következő témákkal kapcsolatban segíthetek Neked:
-  egészséges táplálkozás
-  fogyókúra, diéta
-  sporttáplálkozással kapcsolatos kérdések. tovább »

Silye Gabriella BEJEGYZÉSEI

Zöldség chips házilag

2014-09-11 09:53:00

Sokak kedvence a chips, mint rágcsálnivaló, de a magas kalória és zsírtartalma miatt nem illesztjük be az étrendünkbe, vagy nem szeretnénk hasonló felesleges kalóriákkal tömni a gyerekünket. Az, hogy odafigyelünk az egészségünkre, nem jelenti azt, hogy egyhangúan kellene étkeznünk. Most nézzünk néhány egészségesebb chips elkészítési módját.

Egészséges zöldség chips ötletek

One-a-day BioTechUSA multivitamin - Szilágyi Áron ajánlásával

Padlizsán és cukkini chips

Hozzávalók:

  • 2 nagyobb padlizsán és nagyobb cukkini

  • teljeskiőrlésű liszt

  • tengeri só

  • kókuszolaj

Elkészítés:

A cukkiniket és padlizsánokat meghámozzuk és kb. 2-3 mm-es karikákra vágjuk. A szeleteket szűrőbe tesszük, minimális sóval megszórjuk, és 30-35 percet hagyjuk, hogy a leve kicsepegjen. Majd bőséges vízzel leöblítjük, papírtörlővel leitatjuk róla a maradék nedvességet. Ezután pici lisztben megforgatjuk, majd tepsibe tesszük sütőpapírra, kókuszolajjal befújjuk picit és megsütjük.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/116/o_img_1065_20140911110049.jpgÉdesburgonya és répa chips

Hozzávalók:

  • 3 nagy répa és édesburgonya

  • kevés kókuszolaj

  • tengeri só

  • provence-i fűszerkeverék

Elkészítés:

Meghámozzuk a burgonyákat és a répát is, majd nagyon vékonyra szeleteljük. Ezután langyos vízzel leöblítjük, majd alaposan megszárítjuk. A zöldségszeleteket egy tányérra rakjuk, kókuszolajba mártott ecsettel megkenjük, meghintjük a fűszerrel, majd megfordítjuk, és a másik oldalon is elvégezzük a műveletet. Sütőpapírral bélelt epsibe rakjuk és kb. 180 fokos sütőben készre sütjük.

De tetszőlegesen készíthető zellerből, céklából és változatosabbá tehetjük petrezselyemzöld, kömény, koriander, metélőhagyma vagy más zöldfűszer felhasználásával.

Silye Gabriella


KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hogyan csempésszük be a gyerekek étrendjébe a zöldségeket, gyümölcsöket?

2014-09-03 12:10:00

Zöldség, gyümölcs gyerekeknek Sokszor találkozom a személyes tanácsadások alkalmával azzal a kérdéssel, hogy tudjuk, hogy kellene zöldséget fogyasztani a gyereknek, de hogyan oldjam meg, ha nem eszi meg?

Miért is kellenek?

A zöldségek nemcsak rostban gazdagok, ami az emésztőrendszer működését és a tisztítását segíti elő, de fogyasztásuk a vitamin és ásványi anyag bevitel miatt is fontos. Ezen kívül, ha nem eszünk zöldséget, amelynek magas rosttartalma, alacsony a glikémiás indexe és kalóriatartalma, akkor másból fogunk jóllakni, tésztából, kenyérből, krumpliból stb. Sajnos az utóbbi évek tapasztalata, hogy már a gyerekek közül is sokan túlsúllyal rendelkeznek, ami nem is csoda a túlzott finomított szénhidrát és cukorbevitel melletti mozgásszegény életmód következtében.

Tálalás

Nemcsak nálunk felnőtteknél, de a gyerekeknél még fontosabb, hogy a "szemükkel esznek". Ha tetszik a tányér, akkor szívesebben elfogyasztják. Azaz arra buzdítom az anyukákat, hogy kezdjék el kreatív, művészi hajlamaikat használni a konyhában. Ha mókás állatok, arcok, bohócfej, hajó, vagy autó formájában kerül a zöldség/gyümölcs a tányérra, szívesebben hozzányúl a gyerek.

Példakép

Sokszor látom azt is problémaként, hogy a szülők sem igazán eszik, szeretik a zöldségeket, vagy csak egyikőjük, pedig a gyerekek mindent másolnak. Érdemes kis korától kezdve erre figyelni.

Kreatív zöldség-gyümölcstál gyerekeknek

 

Belecsempészni az ételekbe

Egyrészt szeretik is a színes ételeket, így tudunk például répás, brokkolis, céklás krumplipürét készíteni, de bármilyen más zöldség is felhasználható. A bolognai ragut is általában szeretik a gyerkőcök, így például a raguba tehető reszelt répa és elkezdhetjük rászoktatni a gyereket a teljeskiőrlésű tésztára, úgy hogy veszünk színes tésztát, amihez keverünk egy kis teljeskiőrlésűt is, így már nem is tűnik fel, hogy van közte barnább is, nem a megszokott fehér.

Sőt zöldséges fasírtokat is tudunk csinálni, akár cukkinis, répás, de más zöldségeket is használva. A gyümölcsöket pedig  belecsempészhetjük akár egy zabsütibe is.

Zöldség chips

A bolti chipsek helyett is tudunk tepsiben, akár sütőpapíron répa, karalábé, cékla, petrezselyem chipset.
Recept » Zöldség chips házilag

Gyümölcstál hajónak álcázva

Zöldségekre fel!

Olvasd el Janota Zoltán cikkét is: van-e szükség táplálékkiegészítésre gyerekkorban?

Silye Gabriella

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Gyömbéres édesgyökér frissítő

2014-08-21 10:44:00

Azt mindenki tudja, hogy nyáron még inkább oda kell figyelni a folyadékfogyasztásra, de sokszor halljuk, hogy már unom a víz ízét. Most egy gyömbér – édesgyökér limonádét készíthetünk el.

Édesgyökér

Édesgyökér

Az édesgyökeret már az ókorban is használták köhögéscsillapításra és gyomorpanaszok enyhítésére, napjainkban köhögéscsillapító szirupok formájában is kapható. A kínai gyógyászat is használja májméregtelenítő hatása miatt. A gyökér több mint 20%-át a Glicirrizin- és glicirretinsav-tartalma teszi ki, melynek köszönhetjük a sok jótékony hatását. Jelenlegi kutatások immunerősítő, antivirális, májvédő, és a mellékvesekéreg kortizol hormontermelődés fokozása általi gyulladásgátló hatásaival foglalkoznak.

Egy glabridin nevű flavonoid (antioxidáns) is található benne, mely immunerősítő, szabadgyök közömbösítő hatása mellett és a legújabb kutatások szerint kedvezően hat a testzsír % csökkentésére, leginkább a zsigeri zsír csökkentésére. Gyerekként medvecukor formájában találkozhattunk vele.

GyömbérGyömbér

Az ókori indiaiak a gyömbért főzéshez és emésztési problémákra használták és a görögök is ezen emésztést javító hatása miatt fogyasztották az étkezések után, majd gyömbérkenyérként. Ezen kívül nagyon jó görcsoldó és természetes fájdalomcsillapító és afrodiziákumként is ismeretes. Ízületi problémák esetén masszázsolajként vagy fürdőként használják, míg teaként fogyasztva megfázás, orrdugulás köhögés ellen javasolt. A benne található csípős vegyületek, fokozzák a nyálelválasztást és a gyomor- és epeváladék kiválasztását is, így javítja az anyagcsere-folyamatokat.

Hozzávalók az italhoz:

  • gyömbér
  • édesgyökér
  • citrom
  • eritrit

A gyömbér és az édesgyökér felhasználható por vagy szeletelt változatban is. Tetszés szerint tegyük egy kancsóba, forrázzuk le, hagyjuk hűlni. Amikor már nem meleg hozzátehetjük a citrom karikákat, és ha valakinek szükséges eritritet használjon édesítésre. Tegyük hűtőbe és hidegen fogyasztható.

Silye Gabriella

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

A zsigeri zsír

2014-08-13 15:12:00

A zsigeri zsír elhelyezkedéseSokat küzdünk a megfelelő zsír % eléréséért, az úszógumi eltüntetéséért, ami nagyon fontos esztétikailag is, viszont van a szervezetben egy olyan zsírtöbblet, ami komoly egészségügyi kockázatot is jelent. Ez a zsigeri, vagy viscerális zsír a hasüregben, belső szerveinket (máj, hasnyálmirigy, vese stb.) körülvevő zsírszövet. A probléma vele, hogy nem látható, csak amikor már nagyon felszaporodott, akkor vesszük észre, hogy nagy kemény has, szokták „hordó hasnak” is mondani. Következtében megemelkedhet a vérnyomás, szív és érrendszeri problémákat, 2-es típusú diabetest, alvási zavarokat is okozhat és az inzulinrezisztenciával is összefüggésbe hozták. Férfiakra inkább jellemző a belső szervekre, zsigerekre való hízás, nőknél a menopauzát követően kezd megemelkedni. A probléma, hogy ezt a zsírszövetet csak a megfelelő táplálkozással tudjuk eltüntetni.

Mi a normális?

Elfogadhatónak tekinthető a zsigeri zsírunk, ha 9 alatt van. E fölött magas és odafigyelést igényel, 15 fölött pedig kritikus.

Ha magas a zsigeri zsír

Viscerális elhízás esetén javasolt az alábbiakat kerülni és minél tisztább, természetes ételeket fogyasztani:

  • hidrogénezett zsír
  • feldolgozott, finomított szénhidrátok
  • cukros ételek, üdítők
  • zsíros ételek, belsőségek vörös húsok
  • tejtermékek

Kiegészítésként Lecitin fogyasztása javasolt a kiegyensúlyozott, jó minőségű ételek mellett.

 

Silye Gabriella

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Antioxidánsok

2014-07-21 16:22:00

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/100/o_Antioxidants-1024x768_20140721163507.jpgMindenki halotta már, hogy antioxidánsokra van szükségünk, de hogy ez mit is takar pontosan, azt kevesen tudják.

Szabad gyökök

Természetes élettani folyamatok eredménye a szabadgyökök képződése a szervezetben, mind az anyagcsere, de a sport hatására is történik szabadgyök képződés. Általában a szervezetbe bejutott káros mikroorganizmusok ellen dolgoznak. Normál esetben a szervezetünk kontrollálja ezt a folyamatot és egyensúly van. De bizonyos hatások, túlzott szabadgyök képződést eredményeznek; ilyenek a környezeti ártalmak, sugárzás, levegőszennyezés, immunrendszer gyengülése, nem megfelelő táplálkozás, megégett zsiradékot tartalmazó ételek, dohányzás, túlzott alkoholfogyasztás. A szabad gyökök elszaporodását összefüggésbe hozták szív és érrendszeri betegségekkel, öregedéssel, DNS károsodással és daganatos megbetegedésekkel.

Mik is azok az antioxidánsok?

Az antioxidánsok olyan vegyületek, melyek az égési (oxidációs) folyamatokat gátolják, segítve a szabadgyökök közömbösítését. Egy részüket a szervezetünk termeli, ezek enzimek, mint pl. glutation-peroxidáz, kataláz, szuperoxid dizmutáz. Másik felét a táplálkozással juttatjuk a szervezetünkbe, ilyen az A-, a C-, és az E-vitamin, a béta-karotin, a flavonoidok, az izoflavonoidok, a szelén, a Q10 (más néven ubikinon) molekula.

Hatékonyság mérőszáma

Az antioxidáns hatásának mértékére van egy nemzetközileg elfogadott szabványrendszer, amit ORAC-nak neveztek el, ez az oxigéngyök elnyelő kapacitás mértékét fejezi ki 100 grammra. Minél magasabb az ORAC értéke az élelmiszernek vagy egy terméknek annál erősebb a szabadgyök pusztító és semlegesítő képessége.

A legnagyobb ORAC értékű termékek például Acai-, kínai goji bogyó, berkenye bogyó, szegfűszegolaj, alaszkai vadáfonya, gránátalma.



Silye Gabriella

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KÉRDEZEK TŐLE

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

FACEBOOK