Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Az egészséges táplálkozás alapjai

2012-11-09 16:06:00

Mindenki tisztában van azzal, hogy ez a két dolog mennyire szoros kapcsolatban van egymással. A rohanó életmód, a sok munka és kevés szabadidő sokak számára okoz nehézséget az egészséges életmód kialakításában. De ez nem lehetetlen!

Hogyan tudunk egyszerűen változtatni a táplálkozásunkon?

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1261/o_iStock_000004719370Small_20121109162146.jpgTermészetesen alkattól is függ, hogy ki milyen tápanyagból mennyit engedhet meg magának, de vannak bizonyos alapszabályok, amelyek mindenkire érvényesek. Ha odafigyelünk a megfelelő és rendszeres tápanyagbevitelre, nagyon sok kellemetlenségtől óvhatjuk meg megunkat! (pl. elhízás és az azzal járó betegségek kialakulása, vagy csak „szimpla“ rosszullét szénhidráthiány miatt, stb)

Nagyon fontos, hogy nem fogyókúráról beszélünk, hanem célszerű táplálkozásról!

Néhány példa, amellyel könnyedén léphetünk az egészséges táplálkozás útjára:

  • főzéshez és sütéshez használt olaj mennyisége és minősége
  • gyorséttermi ételek elhagyása
  • zöldség-és gyümölcsfogyasztás megnövelése
  • fehér kenyér lecserélése teljes kiőrlésű pékárura
  • cukor fogyasztásának csökkentése
  • folyadékbevitel növelése szénhidrátmentes forrásból
  • főzéstechnika megreformálása: grillezés, párolás, stb.

Érezzük meg a tápanyagok valódi ízét és szoktassuk le a szervezetünket a mesterséges ízfokozókról!

Ismerkedjünk meg a táplálkozás alapjaival!

A tápanyagokat két csoportra oszthatjuk:

  • energiát adó tápanyagok: pl. fehérje, szénhidrát és zsír
  • energiát nem adó anyagok: vitaminok, ásványi anyagok.

Az energiát adó tápanyagok hasznosulásának sorrendje nagyon fontos:

  1. először a szénhidrátok kerülnek felhasználásra, mivel ezek oxigén jelenlétében és anélkül is szolgáltatnak energiát.
  2. a következö fázisban jönnek a fehérjék, ami az izomtömeg csökkenésével járhat együtt. Éhezés vagy nehéz, többórás fizikai terhelés esetén bomlanak le energiává.
  3. legutoljára következnek a zsírok, amelyek körülbelül 20-30 perc mozgást követően kezdenek energiává alakulni–amennyiben nincs a vérkeringésben más tápanyag

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1261/o_karotinoid_20121109162213.jpgTestmozgás és tápanyagfelhasználás

A megfelelő testmozgásnak köszönhetően a szervezetünk több energiát használ el. Felgyorsul az anyagcsere, így a szervezet gyorsabban égeti el a táplálékkal bevitt kalóriákat.

Ebből is láthatjuk, mennyire fontos a helyes táplálkozás nemcsak a testépítők, hanem mindenki számára! Nem a mennyiség a fontos, hanem a minőségi összetétel!

Minden kezdet nehéz

Sokak tapasztalata, hogy csak az első hét nehéz. Nem azért, mert éhes vagy, hanem mert vannak dolgok, amiket eddig mindig ettél, most pedig ezeket kihagyod a mindennapjaidból. Néhány hét utan viszont már látványos a hatás, és ahogy jönnek az eredmények, úgy lesz motiváltabb az ember. Arról nem is beszélve, hogy jobban érzed magad a bőrödben, fittebb és fiatalosabb leszel.

Szabó Noémi


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

fehérje » szénhidrát » rostok » étkezés » vitaminok » egészséges táplálkozás » zsírok » egészség » hogyan kell enni » táplálkozás »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Vitabolic