Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Tudod, miért hasznos a zöld tea kivonat?

2015-03-25 10:03:00

A zöld tea kivonat rendkívül népszerű, mert antioxidáns vegyületeket és éberséget fokozó természetes koffeint is tartalmaz, ugyanakkor a zsírégetésben is segítségedre lesz.

A Camellia sinesis egy olyan növény, amelyet szeretünk forró vízbe tenni és meginni. Úgy is fogalmazhatunk, hogy teaként fogyasztani. És bár nagyon sokféle tea létezik a világon, a zöld teát kapták fel talán a legjobban. Ez pedig nem véletlen.

Kávé helyett zöld tea

Nagyszerű alternatíva a kávé helyett, hiszen többféle koffein tartalommal rendelkezhet, 1 teáscsésze zöld tea, 35-100 mg közötti koffeint is tartalmazhat. A zöld tea levél nagyszerű antioxidáns – katekin – tartalmú növény, ami segíti az immunrendszer egészségének fenntartását, védi a szív- és keringési rendszert és a zsírégetésben is lehet szerepe, ha mellette odafigyelsz az étrendedre.

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1751/o_cup-of-green-tea_20150325102333.jpg

 

Akik nem kedvelik a zöld teát

Bár sokan nagyon szeretik a zöld teát, akadnak olyanok is, akik a kissé kesernyés ízt nem igazán kedvelik. Ám nekik is van megoldás, hiszen a zöld tea kivonat már kapszulás kiszerelésben is kapható és így ők is tudják élvezni a zöld tea előnyeit.

Zöld tea és az egészség

Számos epidemiológiai tanulmány mutatott összefüggést a rendszeres zöld tea fogyasztás és az egészség megőrzés között. Így akár étrend-kiegészítőként is remek ötlet fogyasztani, különösen akkor, ha fogyni is szeretnél. Az egyetlen különbség, ami a teafogyasztás és a kapszulaszedés között lehet, az a bevitt dózis. Kiegészítőként ugyanis akár jóval nagyobb is lehet a hatóanyag tartalom, mint teaként fogyasztva.

Zsírégető hatás

A katekinek és a koffein kombinációja nagyszerűen felturbózza a noradrenalin előállítást a szervezetben, ami nagyjából napi 300-400mg ECGC (katekin egy típusa, flavonoid féle antioxidáns) adagolással érhető el. Ez teából 4-5 csészényit jelentene.

Persze mindennek a feltétele, hogy a fogyasztó ne legyen koffein rezisztens. Ami azt jelenti, hogy érdemes a kávéfogyasztást a zöld tea kúra előtt visszaszorítani, különben a zöld tea kivonat hatása nem érvényesül.

Hogyan fogyaszd?

Mindenképp fontos, hogy napi 3-4 liter vizet igyál a kúra során. Ugyanis a koffein és még más hatóanyagok is vízhajtó hatással bírnak. A kapszula bevételét nem kell étkezéshez kötni, bármikor fogyaszthatod. Érdemes elgondolkodni kiegészítőként még halolaj kapszulán, multivitaminon és a fehérje fogyasztás megnövelésén. Mindezek segítik a fogyást!

Egyénenként eltérő hatás

A zöld tea kivonatra mindenki máshogyan reagál. Van, aki nagyon intenzíven érzi a hatását, míg mások (főleg a kávéfüggők) kevésbé. Aki egyáltalán nem fogyaszt koffeint egyébként, az óvatosan kezdje a zöld tea kivonat adagolását.

Figyelj arra, mit veszel!

A zöld tea kivonatok általában a katekin izolált formáját tartalmazzák. A legtöbb termék ECGC tartalma kb. 50% - ami már jónak számít - és figyelj arra, hogy ez a tartalom fel legyen tűntetve a terméken.

BioTechUSA


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

antioxidáns » fogyás » green tea focus » zöld tea » zsírégető »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Bemelegítés és nyújtás