Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2020-04-29 20:40:33

Tünd.....


Szeretnék újra edzeni, de az a problémám hogy nem kívánom a vizet. Néha az egy liter sincs meg. Az lenne a kérdésem hogy esetleg egy 3 literes üveg vízhez adhatnék hypotonikot? Csak hogy legyen kis íze, hogy kívánhassam. Mert dzsúszoknál bármikor megtudok inni 2 litert. Elnézését a buta kérdésért.
Szia!

igen, megoldható, hogy adsz hozzá egy adagot. Vagy citromos víz is, esetleg hideg gyümölcstea, csak legyen íze a kezdetekben...
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2020-04-27 12:30:50

Geszl.....


Szia,\n\nen is es a felesegem is dietazunk, jelenleg ez a legjobb lehetoseg amit a maradj otthon program keretein belul tudunk csinalni.\nen 3 hete a felesegem pedig 5 heten van tul.\nmindketten elkezdtunk fogyni es atalakuni, viszont most mondketten megalltunk a fogyasban, atalakulasban.\na dietat en irtam,\nmagamnak atlagban napi 220 feherje, 40 zsir, 140 szenhidrat,\na felesegemnek139 feherje, 33 zsir, 129 szenhidrat, o 42 eves 167 cm magas\nmivel a mozgasunk korlatozott , igy nincs intezivedzes, csak itthoni torna, kis seta, de az is korlatozva, mert jeenleg kilabaloban vagyok egy dupla achilles in szakadasos mutetbol, de mar 75 % osan vagyok.\na taplalkozasunk: :zab, hus, zoldseg, rizs, feherje por, es neha turo vagy joghurt, meg sok tojas\norulnek ha tudnal segiteni, vagy tippet adni, hogy mit kene a dietan valtoztatni. a kardo most kilove, de lehet van arra is tipped.\n\na valaszodat elore is koszonom\n\nDavid
Szia!

Az a baj, hogy alapanyagcsere alá vittétek a kalóriabevitelt és a szénhidrátot sem jó 160 alá vinni. A zsír is minimum 0,6g/ttkg kell legyen. Ha nem így van akkor a szervezet behúzza a féket és tartalékolni kezd. A megoldás , hogy fel kell emelni, és jobb ha ingadoztatjátok kicsit inkább a szénhidrát bevitel a 130 160 között mint tartósan lent van.
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2020-02-28 11:52:08

Enik.....


Kedves Gabriella!\n\n2019 Novembere óta Igyekszem fogyni, December végére sikerült is 12 kg-ot leadni a 85-bõl (heti 5-6x 1.5 óra futás/cardio + súlyzós edzéssel). Emellett 1200-1300 kalóriát ettem/eszem, mert a magasságom és súlyom alapján kb. 1500 kcal az alap szükségletem. Január közepe óta semmit nem csökkent a súlyom, esetleg centiben van változás. Inzulinrezisztens vagyok, ennek ellenére elkezdtem minél kevesebb szénhidrátot fogyasztani, jelenleg napi 70g körül van, mert azt reméltem ettõl megint beindulhat a fogyás. Edzés után egy Zero Bart vagy egy 25g-os Iso Whey Zero-t fogyasztok, esetleg fehérjés palacsintát - így kb 80g a napi fehérje mennyiség, de ez is nehezen jön össze. \nKérdésem az lenne, hogy vajon mit csinálok rosszul? Többet szénhidrát és/vagy fehérje kellene mert a szervezetem raktároz? \nElőre is köszönöm a segítséget!
Szia!

Igen sajnos jól gondolod, hogy raktároz a szervezeted. Tartós alapanyagcsere alatti kalóriabevitelre így reagál a szervezet.
A cél az lenne, hogy arra emeld fel a kalóriabevitelt, ez sok zöldséggel, fehérjével és a szénhidrát fokozatos emelésével történjen. Alapvetően 160g-ot jó lenne ha elérnél. Esetleg azt tudod, hogy hintáztatod a bevitt szénhidrátokat majd.
A tápanyagelosztást úgy csináld, hogy az edzések elé, köré csoportosítsd a szénhidrátokat leginkább, így energiaként segítik az edzést.

Kitartás!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2020-01-31 11:37:15

Tibor.....


Üdvözlöm!\nAmint írta 115 kg a súlyom ,de szeretnék fogyni kb 10 kilót, minimális izom veszteséggel!\nA kérdésem a következő lenne hogy napi mennyi KCAL-t vigyek be?\nEsetleg egy minta étrendet nem tudna ajánlani nekem?\nSajnos a csirkemellet nem nagyon szeretem, de azért heti 2-3 alkalommal meg enném!\nFehérjét,Bcaa és glutamint rendszeresen fogyasztom!\nElőre is köszönöm a segítséget!
Kedves Tibor!

Alapvetően befolyásolja milyen munkát végzel, milyen az életmódod és eddig mennyit fogyasztottál. Az alapanyagcseréd kb 2200kcal, így ez alá nem javasolt menni, mert tartalékoló üzemmódba kapcsol a szervezet.

Itt találsz egy kalkulátort, amivel a napi tevékenységednek megfelelően pontosan meg tudod határozni a szükségletedet:
Link

Ez alapján itt az oldalon találsz étrendet:

Link


Sok sikert!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2020-01-30 18:39:40

Vincz.....


Tisztelt Gabriella. Diagnosztizált 2-es típusú cukorbetegségem van, aminek következtében 60 kilógrammra fogytam. Emellett az energiaszintem a padlón, bár változatosan táplálkozom, mégis folyamatos fáradtsággal küzdök. Alapból nem vagyok hajlamos hízásra, de a mostani állapotom finoman szólva is elkeserít. Olyan táplálékkiegészítőt/ket keresek, amivel plusz energiához juthatok, illetve a súlyom gyarapíthatom, szem előtt tartva a ch bevitel alacsonyan tartását.\nVálaszát előre is köszönöm: Vincze Gábor
Kedves Gábor!

Alapvetően azt gondolom plusz fehérje bevitel jó lehet, pl, iso whey zero, alapvetően cukormentes. Edzés utánra kiváló választás. Esetleg ha szükséges napközben is egy adag, és csak vízzel hígítva.
Ezen kívül a szénhidrátokat figyelve a zabszeletekkel vagy hasonló teljesértékű szénhidrátokkal tudsz energiát biztosítani és én használnám a helyedben a magvakat, dióféléket. Jó a kalóriatartalmuk, segítenek a kalóriabevitelben is és sok hasznos anyagokat tartalmaznak.
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2020-01-22 13:41:43

Sajbe.....


Kedves Gabriella azt szeretném kérdezni diétához szedhetem a multivitamin for men vitamin készítményt illetve a feleségem a one a day készítményt ? Előre is köszönöm a választ .
Kedves Zsolt!

Igen természetesen. Sőt a Multivitamin for women is nagyon jó választás a kedves feleségednek.

Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2018-09-29 17:05:22

Dalma.....


Szia Gabi! Elsősorban szeretném közölni,hogy nagy rajongód vagyok,és a tudás aminek a birtokába vagy,gratulálni tudok !
A kérdésem a következő.- szeretnék szálkàsodni,testzsírtomeget veszíteni,mindig szépen el is kezdem a kis 10-12 hetes diétàt,aztán jön a hétvége és amit tálalok felzabálom...nem tudok uralkodni önmagamon. Most is hasonlóképp alakult a dolog. Az lenne a kérdésem,hogy hetente egy nap,amikor azt eszek,amit kívánok,ami nyilván szemet kaja,de aztán másnap vissza állok a normál diétára,ami 60g ch ,150 g fehérje és ugye zsír,(lenmag omega3) akkor így hosszútávon elérhető fogyás,zsír vesztes? Vagy valami tipped falási rohamok ellen,hogy végig tudjak vinni egy 12 hetes diétát? (Nyilván ez valamilyen szinten fejben dől el,de azért megis) előre is nagyon köszönöm
Szia Dalma!

köszönöm szépen:)
Alapvetően az a baj, hogy a 60g szénhidrát nagyon kevés, és ezért reagál a szervezeted éhségrohamokkal. Hosszú távon egészségesebb és eredményesebb is, ha kicsit emelsz a szénhidrát beviteleden és azt jó forrásból fogyasztod. Nem zsigereled a szervezeted, a falási napokkal nem veted vissza az addig elért eredményt. Ezen kívül ha nagyon lecsökkented a kalóriabevitelt, azzal tartalékoló üzemmódba is kapcsol a szervezeted kb. 2 hét után és semmire nem fog reagálni. Esetleg próbáld meg a szénhidrátbevitel ingáztatását.
Sok sikert!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2018-05-15 09:56:57

Ágne.....


Alapvetően figyelek a napi kalória bevitelre (és CHra is), igyekszem 1200-1300 kalóriát fogyasztani. Reggel és este zero proteint fogyasztok (rehhel zabkásába keverve). Január óta fogytam kn. 7 kg-t. Két kérdésem lenne:
(1) utóbbi időben megállt a fogyás és az izom fejlődés, mi lehet az oka? Valamit kellene változtatnom, de mit? Kiegészítőt szedjek?
(2) délután 5-6 körül őrülr CH éhségem támad és nehezen állom (ha egyáltalán) hogy ne egyek valami szénhidrátot. Mit lehetne ilyenkor enni vagy tenni?

Köszönöm
Kedves Ágnes!

1. Ennek az oka nagy valószínűséggel, hogy túl alacsony kalóriát eszel. Ha alapanyagcsere alatti a kalóriabevitel hosszabb távon a szervezet tartalékoló üzemmódba áll és nem engedi a zsírbontást. Az izomtömeg fejlődéshez pedig pláne kell a kalória, fehérje és szénhidrát formájában is, ha 1200-1300-at eszel, akkor biztosan nem fedezed a szükségletet.
2. Ilyenkorra már általában fáradunk és fáradtságnál, hatványozottabban jön elő a szénhidrátéhség, pláne, ha egész nap koplalás van és nagyon alacsony a szénhidrátbevitel. Ennek kiküszöbölése úgy tud történni, ha kicsit emeled a napközbeni szénhidrátbevitelt, természetesen jó szénhidrátokból. Lehet az is az ok még, hogy nagyon kevés zsírt viszel be. Első körben ezekkel kezd, ha még emellett is jelentkezik, akkor valami olyat érdemes keresni, aminek magasabb a rosttartalma. Sokan csinálnak búzakorpából tejbegríz szerűt, esetleg valami gyümölcsös túró egy kevés gabonával (pl pirított hajdina, tönkölypehely stb.)

sok sikert!

Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2016-10-05 18:15:44

Magya.....


Szia Gabriella,
Viszonylag tájékozottnak tartom magam a kaja-edzés témában, mégis lenne Hozzád 2 kérdésem, próbálom érthetően:
1.)Ha egy jól működő szigorú diétában folyamatosan megvan a napi kb.500kcal minusz, mondjuk 2 héten keresztül -az ugye 7000kcal-, akkor milyen hatással van a szervezetre egy brutál-bezabálós 14.nap, amikor nagyjából ennyit falnék be aznap a kalória igényemen felül. Nyilván nem raktározódik el mind, de mégis mi zajlana le biokémiailag? Esetleg van rá valami képlet / számítás?
2.)Azt mondják az okosok, hogy szteroidok nélkül haladó szinten nincs párhuzamosan izomépítés(kal.többlet szükséges) és zsírégetés(kal.deficit szükséges). Kérdésem- Ha valaki mondjuk átlagos,18-20%-os testzsírral pontosan a kalóriaigényét fogyasztaná átlagosan minden nap hetekig, hónapokig csak testépítő-tiszta kajákkal, optimális makró-arányokkal, nem zajlana egyik folyamat sem? Nehéz elképzelni. Ez csak puszta kíváncsiság...
Köszönöm a válaszodat előre is!
Szia!

Jók a kérdések, de sajnos pontos válasz nincs:(
1. Sajnos nincs rá semmilyen képlet, számolás, de az biztos, hogy nem szívódik fel mind és nagyon terheli az emésztőrendszert. De azt is érdemes tudni, ha ugyanazt a kaját, ugyanabban a mennyiségben eszed meg minden nap, abból sem ugyanannyi szívódik fel egyes napokon.
2. nemcsak a kalóriákon múlik, hanem az arányokon és a ételek minőségén is jól gondolod, biztos lenne változás. Egyébként gyakorlatban mondom lehet minimális izomtömeg növekedést és mellette zsírból való fogyást egyszerre elérni. Ezt jó, ha van lehetőséged testösszetétel mérővel követni.

Sok sikert!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2016-05-27 11:50:41

Krisz.....


Kedves Gabriella! Dióhéjban...30 éves vagyok van 2 kislányom. 6 éves és 14 hónapos. 2 terhességem alatt sikerül magamra szednem 40 kg-ot amitől szeretnék megszabaduli. Korábban sohasem sportoltam. Március elején kezdtem egy életmód váltásba és május elején megvettem az első kondibéeletemet is. Étkezéseket egész jól tartom a hétvégék kivételével. Edzeni (ha éppen nem betegek a gyerekek) akkor heti 3-4 alkalommal tudok elmenni. Viszon csak altatás után, ami azt jelenti, hogy este 10-11órakor jutok le a terembe. Ilyenkor kb. Másfél órás súlyzós és kardó edzést tartok. Utána hazarohanok letusolok bedobom a fehérjeturmixot aztán alszom. Azt olvastam, hogy edzés után nem elég csak a turmix, enni is kell. Eddig 6-7 kg-ot sikerült leadnom. A kérdésem az, hogy ebben az esetben is fontos lenne edzések után enni, vagy maradjak az eddigi módszernél? Illetve edzés előtt mit és mennyivel előtte érdemes fogyasztani? Előre is köszönöm a válaszodat.

Üdv. Kriszta
Kedves Kriszta!

Szerintem maradj a fehérje turmixnál, azzal pótlod a fehérjét, hogy ne izmot bonts le és elkerülöd a szilárd étel hosszabb emésztési idejét, ami alatt éjjel nem pihen a szervezet.
Olyan fehérje turmixot fogyassz, aminek alacsony a szénhidrát tartalma, ha kell hogy kicsit laktatóbb legyen tegyél bele 1-2 ek. zabkorpát.
Kitartás!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
01