Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2018-09-29 17:05:22

Dalma.....


Szia Gabi! Elsősorban szeretném közölni,hogy nagy rajongód vagyok,és a tudás aminek a birtokába vagy,gratulálni tudok !
A kérdésem a következő.- szeretnék szálkàsodni,testzsírtomeget veszíteni,mindig szépen el is kezdem a kis 10-12 hetes diétàt,aztán jön a hétvége és amit tálalok felzabálom...nem tudok uralkodni önmagamon. Most is hasonlóképp alakult a dolog. Az lenne a kérdésem,hogy hetente egy nap,amikor azt eszek,amit kívánok,ami nyilván szemet kaja,de aztán másnap vissza állok a normál diétára,ami 60g ch ,150 g fehérje és ugye zsír,(lenmag omega3) akkor így hosszútávon elérhető fogyás,zsír vesztes? Vagy valami tipped falási rohamok ellen,hogy végig tudjak vinni egy 12 hetes diétát? (Nyilván ez valamilyen szinten fejben dől el,de azért megis) előre is nagyon köszönöm
Szia Dalma!

köszönöm szépen:)
Alapvetően az a baj, hogy a 60g szénhidrát nagyon kevés, és ezért reagál a szervezeted éhségrohamokkal. Hosszú távon egészségesebb és eredményesebb is, ha kicsit emelsz a szénhidrát beviteleden és azt jó forrásból fogyasztod. Nem zsigereled a szervezeted, a falási napokkal nem veted vissza az addig elért eredményt. Ezen kívül ha nagyon lecsökkented a kalóriabevitelt, azzal tartalékoló üzemmódba is kapcsol a szervezeted kb. 2 hét után és semmire nem fog reagálni. Esetleg próbáld meg a szénhidrátbevitel ingáztatását.
Sok sikert!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2018-05-15 09:56:57

Ágne.....


Alapvetően figyelek a napi kalória bevitelre (és CHra is), igyekszem 1200-1300 kalóriát fogyasztani. Reggel és este zero proteint fogyasztok (rehhel zabkásába keverve). Január óta fogytam kn. 7 kg-t. Két kérdésem lenne:
(1) utóbbi időben megállt a fogyás és az izom fejlődés, mi lehet az oka? Valamit kellene változtatnom, de mit? Kiegészítőt szedjek?
(2) délután 5-6 körül őrülr CH éhségem támad és nehezen állom (ha egyáltalán) hogy ne egyek valami szénhidrátot. Mit lehetne ilyenkor enni vagy tenni?

Köszönöm
Kedves Ágnes!

1. Ennek az oka nagy valószínűséggel, hogy túl alacsony kalóriát eszel. Ha alapanyagcsere alatti a kalóriabevitel hosszabb távon a szervezet tartalékoló üzemmódba áll és nem engedi a zsírbontást. Az izomtömeg fejlődéshez pedig pláne kell a kalória, fehérje és szénhidrát formájában is, ha 1200-1300-at eszel, akkor biztosan nem fedezed a szükségletet.
2. Ilyenkorra már általában fáradunk és fáradtságnál, hatványozottabban jön elő a szénhidrátéhség, pláne, ha egész nap koplalás van és nagyon alacsony a szénhidrátbevitel. Ennek kiküszöbölése úgy tud történni, ha kicsit emeled a napközbeni szénhidrátbevitelt, természetesen jó szénhidrátokból. Lehet az is az ok még, hogy nagyon kevés zsírt viszel be. Első körben ezekkel kezd, ha még emellett is jelentkezik, akkor valami olyat érdemes keresni, aminek magasabb a rosttartalma. Sokan csinálnak búzakorpából tejbegríz szerűt, esetleg valami gyümölcsös túró egy kevés gabonával (pl pirított hajdina, tönkölypehely stb.)

sok sikert!

Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2016-10-05 18:15:44

Magya.....


Szia Gabriella,
Viszonylag tájékozottnak tartom magam a kaja-edzés témában, mégis lenne Hozzád 2 kérdésem, próbálom érthetően:
1.)Ha egy jól működő szigorú diétában folyamatosan megvan a napi kb.500kcal minusz, mondjuk 2 héten keresztül -az ugye 7000kcal-, akkor milyen hatással van a szervezetre egy brutál-bezabálós 14.nap, amikor nagyjából ennyit falnék be aznap a kalória igényemen felül. Nyilván nem raktározódik el mind, de mégis mi zajlana le biokémiailag? Esetleg van rá valami képlet / számítás?
2.)Azt mondják az okosok, hogy szteroidok nélkül haladó szinten nincs párhuzamosan izomépítés(kal.többlet szükséges) és zsírégetés(kal.deficit szükséges). Kérdésem- Ha valaki mondjuk átlagos,18-20%-os testzsírral pontosan a kalóriaigényét fogyasztaná átlagosan minden nap hetekig, hónapokig csak testépítő-tiszta kajákkal, optimális makró-arányokkal, nem zajlana egyik folyamat sem? Nehéz elképzelni. Ez csak puszta kíváncsiság...
Köszönöm a válaszodat előre is!
Szia!

Jók a kérdések, de sajnos pontos válasz nincs:(
1. Sajnos nincs rá semmilyen képlet, számolás, de az biztos, hogy nem szívódik fel mind és nagyon terheli az emésztőrendszert. De azt is érdemes tudni, ha ugyanazt a kaját, ugyanabban a mennyiségben eszed meg minden nap, abból sem ugyanannyi szívódik fel egyes napokon.
2. nemcsak a kalóriákon múlik, hanem az arányokon és a ételek minőségén is jól gondolod, biztos lenne változás. Egyébként gyakorlatban mondom lehet minimális izomtömeg növekedést és mellette zsírból való fogyást egyszerre elérni. Ezt jó, ha van lehetőséged testösszetétel mérővel követni.

Sok sikert!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2016-05-27 11:50:41

Krisz.....


Kedves Gabriella! Dióhéjban...30 éves vagyok van 2 kislányom. 6 éves és 14 hónapos. 2 terhességem alatt sikerül magamra szednem 40 kg-ot amitől szeretnék megszabaduli. Korábban sohasem sportoltam. Március elején kezdtem egy életmód váltásba és május elején megvettem az első kondibéeletemet is. Étkezéseket egész jól tartom a hétvégék kivételével. Edzeni (ha éppen nem betegek a gyerekek) akkor heti 3-4 alkalommal tudok elmenni. Viszon csak altatás után, ami azt jelenti, hogy este 10-11órakor jutok le a terembe. Ilyenkor kb. Másfél órás súlyzós és kardó edzést tartok. Utána hazarohanok letusolok bedobom a fehérjeturmixot aztán alszom. Azt olvastam, hogy edzés után nem elég csak a turmix, enni is kell. Eddig 6-7 kg-ot sikerült leadnom. A kérdésem az, hogy ebben az esetben is fontos lenne edzések után enni, vagy maradjak az eddigi módszernél? Illetve edzés előtt mit és mennyivel előtte érdemes fogyasztani? Előre is köszönöm a válaszodat.

Üdv. Kriszta
Kedves Kriszta!

Szerintem maradj a fehérje turmixnál, azzal pótlod a fehérjét, hogy ne izmot bonts le és elkerülöd a szilárd étel hosszabb emésztési idejét, ami alatt éjjel nem pihen a szervezet.
Olyan fehérje turmixot fogyassz, aminek alacsony a szénhidrát tartalma, ha kell hogy kicsit laktatóbb legyen tegyél bele 1-2 ek. zabkorpát.
Kitartás!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2016-02-22 14:08:10

Tóth.....


Kedves Gabriella!
Nagyjából 3 éve nem eszem halon kívül más húst és sajnos a halat is csak ritkán tudom megenni, ha nem edzenék azt sem iktatnám be. Nem szeretem egyik húsfajtának sem az ízét, sem az állagát és rosszul esik megenni, ezért is hagytam abba a fogyasztásukat. Az étrendemre mindig figyelek, hogy mindenből eleget tudjak fogyasztani, hogy az esti edzésekre elég energiám legyen. Iszom fehérjét reggel és edzés után is, glutamint edzés előtt és után, bcaa-t edzés közben, szedek sportolóknak való multivitamint és még egyéb vitaminokat is és minden edzés előtt Nitrox-ot iszom, de még így is edzés közben vagy nagyon elfáradok vagy annyira szédülök és hányingerem lesz hogy abba kell hagynom. Általában 1-1,5 órát szánok a súlyzós edzésre és ezt követően 15-30 percet taposok vagy gyalogolok futógépen. Ez nagyon változó, van hogy a cardio részére már egyáltalán nem marad erőm. Tudnál nekem esetleg olyan ételeket illetve táplálékkiegészítőket ajánlani, amivel javíthatnám ezt az állapotot?
Előre is nagyon köszönöm!
Eszter
Kedves Eszter!

Nekem első hallásra úgy tűnik a szénhidrát időzítéssel vagy milyenségével lehet a gond. Eszel edzés előtt eleget? mennyi idővel?
Edzés előtt zabszelettel próbálkozz meg. Esetleg energiazselét lehet még és edzés közben izotóniás ital.
Ha az a probléma, hogy nagyon gyors a szénhidrát emésztésed olajos magokkal tudod a szénhidrátok vércukorszint emelő hatását lassítani.

Sok sikert!

Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-10-14 00:28:56

Vasa .....


Kedves Gabriella !
A kérdésem az lenne , hogy mekkora az a szénhidrát és fehérje mennyiség, amellyel képes vagyok egyszerre a testzsírt is bontani , de izmot is építeni. Mezomorf alkat vagyok, igazából könnyen szedek fel izmot , viszont zsírt már nehezebben adok le. Nyáron volt egy diétás időszakom, amikor 200 gramm ch ra álltam be és 150 gramm fehérjére , illetve 3-4 aerob edzést is végeztem. Ha ezt a mennyiséget tartom vagy esetleg növelem 250 grammra a ch-t akkor működne ez a dolog? Továbbra is 3-4 kardió edzés ( 45 perc vagy 1 óra séta 120-130-as pulzusszámmal), illetve heti 5 nap edzés. Jelenleg is tisztán étkezem és reggel illetve este iszok fehérjét, valamint glutamint. Edzés utáni shake-be kell tennem szénhidrátot, vagy maga a fehérje és a glutamin (valamint bcaa-t fogok még használni) elég ?
Előre is köszönöm a választ!
Üdvözlettel: Peti.
Kedves Peti!

A szénhidrát jó lesz a leírt mennyiség, a fehérjét megemelném kb 20-25g-mal.
Edzés utáni shake-be ha van 20g szénhidrát az jó, de ha este van edzés akkor vacsoránál már csak zöldség legyen a köret, meg ha nem este van a akkor is.
BCAA 5g por edzés előtt alatti folyadékba.

Sok sikert!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-10-07 10:18:05

CSILL.....


Szia Gabriella, BioTech Team!

Milyen fehérjeport ajánlanátok egy a "vonalaira különösen vigyázó" ugyanakkor főképp az egészségét szem előtt tartó 25 éves irodai munkát végző nőnek? (Lassú felszívódás, finom íz, hőtűrés? , jótékony hatás anyagcserére)

Több mint egy éve irodában dolgozom, napi 2 órát autózom a munkahelyemre, és sajnos a szabadidőmet is (nagy részben) az ülés teszi ki. Hébe-hóba sportolok, de ez többnyire heti rendszerességű speedfitness vagy gerinctorna csupán, hétvégente próbálok sétálni egy-egy órát, de sajnos ennyi. Masszázsra is járok hetente-kéthetente. Több éve figyelek a táplálkozásomra, fontos, hogy ne hízzam el. Az irodában viszont könnyen elszalad velem a ló - ha nincs idő ebédelni, ha stresszes a nap/hét, az össze-vissza péksütizés és a főtt étel, zöldségek hiánya komoly gondot jelent. Pár éve fogyasztok fehérjét, a PEAK termékeiből. Mivel fogyóban vannak, és kóstoltam BioTech termékeket is (izgalmasabb ízek), gondoltam, hogy a fenti igényekre milyen terméket ajánlanátok? Jó volna, ha olyan plusz dolgok volnának benne (hisz mind tele van vitaminokkal), amelyek csökkentik az étvágyat, telítenek, javítják az anyagcserét, hormonháztartást, stb is - ugyanakkor több íz is van, és van kisebb kiszerelés is (0.5-1 kilósak).
Kedves Csilla!

A leírásod alapján az Ultra loss termékekre gondolsz:
Link egészséget!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-09-28 09:05:24

Márt.....


Kedves Gabriella!

Pár éve inzulinrezisztenciát és PCO-t diagnosztizáltak nálam, úgy derült ki, hogy évek óta szeretnénk kisbabát. Részt vettem dietetikus oktatáson, szerintük 170-180g CH-t kellene ennem egy nap. Be is tartom, sokat edzek mellette, de valamiért híztam. 55-56 kg volt jól a kezdő súlyom. Most viszont 60 kg körül mozgok. Pedig sokkal többet mozgok most mint korábban, mégis a mérleg nem ezt mutatja.
Kérdésem, hogy megfelelő-e ez a napi CH mennyiség? Vagy mennyivel lehet csökkenteni, hogy én is jól érezzem magam a bőrömben? Ha nem babavárás előtt lennék, akkor mennyi lenne a megfelelő napi CH mennyiség?

Előre is köszönöm a választ! Gabi
Kedves Gabriella!

Szerintem ne csökkentsd a szénhidrát mennyiséget egyenlőre, hanem csináltass egy testösszetétel mérést. Mert a hízásnak egyszerűen az is lehet az oka, hogy sportolsz van elegendő fehérjebevitel és ez a plusz súly izom:ű-inkább elsőre az összetételen változtass és este inkább zöldségeket és WASA fibre szeletet fogyassz.
De 150-160g alá nem javaslom hogy menj, mert felborul nagyon az anyagcsere.
Tej fogyasztást kerüld ezen kívül.
Figyelj a vitaminbevitelre és a folsavra akár most.

Sok sikert a babváráshoz! Az én kisfiam ma egy hete született meg:)


Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-09-16 14:35:32

Éva .....


Kedves Gabriella !

Érdeklődni szeretnék, hogy mire kell odafigyelni egy 12 éves versenysportoló fiú étkeztetésében? Milyen vitaminok esetlegesen fehérje pótlás ( ha igen akkor milyen ? ) szükséges ennyi edzés mellett ? Elsősorban milyen ételeket/folyadékot fogyasszon és milyen mennyiségben ?

Segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel,

Éva
Kedves Éva!

Hát ez egy nagyon hosszú kérdés:) Itt néhány mondatot írok le, mert ez sok-sok oldal lenne. Egyébként javaslom is a Sporttáplálkozás a maximális teljesítményhez című könyvem, ami igazából erről szól:)
Mindenképpen az egyik legfontosabb, hogy minél természetesebb ételekre van szüksége, minél inkább kerülni a feldolgozott, műanyag ételeket mert azzal hasznos tápanyagot nem juttat be. Természetesen érdemes az alkatának, sportágának, edzés és napi tevékenységének megfelelően meghatározni a tápanyag és kalóriaszükségleteket. Érdemes figyelni a fehérjebevitelre, persze ez függ a sportágtól , edzések mennyiségétől, intenzitásától és a céltól is, kell e neki izmosodás. De általában 1,6-2g/ttkg javasolt. Ha szükséges kiegészítés az Iso Whey Zerót érdemes választani és nem teljes adagot, hanem kb 10-15g-ot belőle. Ezen kívül a megfelelő minőségű szénhidrátokra is szüksége van, mert ebből nyer energiát. Sokszor látom hibaként, hogy nem esznek elég zöldséget, gyümölcsöt így mikrotápanyag pótlás jól jöhet, erre vagy gyerekeknek kifejlesztett vitamint vásároljanak vagy a Vitamin komplexet, mert a gyerekeknek eltér az igényük a felnőttekétől.
Folyadék tekintetében az edzések alatti izzadástól függ, de 1,6-2l biztosan szükséges.
Sok sikert!



Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-07-02 03:47:26

Timcz.....


Kedves Gabriella! Sajnos mostmár teljesen tanácstalan vagyok magammal. A táplålkozással kapsolatosan és az éttendekkel teljesen tisztában vagyok. Mivel nem vagyok fiatal és háztartåst vezetek, igy nem nehéz egészséges ételeket kreálnom a konyhåban. Igyekszem betartani a magamnak előírt programokat, figyelem a napi ch bevitelt, a fehérje normákat, de valahogy mindig hiba csúszik a rendszerbe. Az éjszakai evéstől szenvedek, ami kudarcra itéli a diétåmat. Probáltam már nagyon sok mindent, hogy ne következzen be, de nem jöttem rá a titok nyitjára. Még az a szerencse, hogy nincs a hűtőbe olyan kaja, amit ilyenkor válogatás nélkül felalva, tragédiát okozna, de céljaim vannak, amit egyszerűen igy képtelenség elérni.Egyszerűen megrekedtem a fogyåsban. Amit elérek nappal, összedől egy éjszaka alatt. Kérlek adj tanácsot ennek a problémånak a megszüntetésére. Előre is köszönöm.
Szia!

Az éjszakai éhségrohamoknak sok oka lehet, például az hogy napközben túl alacsony a kalória beviteled. Bízom benne, hogy nem alapanyagcsere alatti kalórián élsz, mert azzal egyrészt tartalékoló üzemmódba kapcsolod a szervezeted, másrészt este amikor fáradt vagy akkor a szervezet gyorsan próbál energiát nyerni, ezért lesznek a falás rohamok. De okozhatja túl alacsony zsír vagy szénhidrátbevitel is. meg kellene nézni mikor mit eszel és mennyit, és a tápanyag arányok milyenek.
Így sajnos elég nehéz bármit mondani, hogy nem látom mit csinálsz pontosan.
Üdv,

Silye Gabriella
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
01