Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2020-09-17 09:21:26

Spieg.....


Kedves Melitta!\n\nA házi orvosom polydiscopathiat állapított meg nálam. Jelenleg nagyon erős fájdalmaim vannak a nyakamban illetve a lapockáimban. Sajnos már a bal karomba illetve a baloldali mellkasba is sugárzó fájdalmat érzek, illetve szédülés is jelentkezik. Egy éve szenvedek ezzel a problémával, és senki nem tanácsol mozgást. Kérdésem a következő lenne: valóban rosszat teszek a mozgással? Nem lehet kocogni vagy tornázni?Talán fizikoterápiás kezelésre kellene járnom? A testtartásom az ülő munka miatt is rossz és jó lenne a hátizmokat illetve a nyakizmokat kilazítani a görcsös megrövidült állapotból. Amennyiben ideggyulladás okozza a fájdalmat akkor a mozgást vagy masszírozást el kell felejteni?\n\nKérem segítsen válaszával, hogy sportolhatok valamit és az mi lehet, vagy csak ártok a mozgással.\n\nSegítő válaszát előre is köszönöm!\nÜdvözlettel: Spiegelberger Péter
Kedves Péter!
Ahhoz, hogy pontosabb tanácsot tudjak adni, szükségem lenne egy állapotfelmérésre, ahol megnézném az izmai, ízületeinek állapotát. De amit így láthatatlanban is mondhatok, hogy MOZOGJON!!!! A legrosszabb, amit tehetünk, ha inaktív életmódot folytatunk egy mozgásszervi panasz miatt. Természetesen a választott mozgásforma nem mindegy, hogy mi, mivel mindig az egyéni állapotnak/tüneteknek megfelelő mozgásformát kell választani. Gyulladás esetén is lehet terápiát folytatni, ez nem kizáró tényező. Nagyon szívesen segítek, ha igényli! Egy biztos mozogjon!!! :)
Üdvözlettel,
Pajk Melitta
2020-09-11 20:10:26

Gyara.....


Hipermobilitás szindrómám van. Emiatt eléggé érzem az izületeimen a mozgást. Valamint kézisulyzót nem tudok helyesen tartani. Fél éve ülőmunkám van és fáj a hátam is.mert a gerincemen is nagyon megmutatkozik a szindróma. Vannak előnyei, mert hajlékony vagyok. De a helyes test tartást nem segíti. \n\nKérdésem az lenne, mivel tudnám javítani a tartásom, erősíteni az izületeim, stabilizálni őket valamint az ülőmunka hatásait hogy tudnám eltüntetni?\n\nKöszönöm.
Kedves Dorottya! Mindenképpen erősíteni kell az izmokat, kötőszöveteket, hogy a hypermobilitást különböző feladatoknál kompnezálni tudd! Szükséged lenne core stabilizáló feladatokra is a testtartás problémák orvosolására. Ahhoz, hogy pontos feladatokat adjak, látnom kéne a hypermobilitás mértékét! Keress bizalommal és egy személyes konzultáció során megbeszéljük a lehetőségeket :)
Üdvözlettel,
Pajk Melitta
2020-09-06 16:48:25

Dr. T.....


Jobb csípőm mely 20-on éves koromban is kötött volt, kb. 1hónapja fáj délutánra, kezdetnek elég lenne e a porcépítő? Gyulladás nincs benne mert szedem a növényi szteroid tartalmú golden yacca pluszt a kezdetektől. Orvoshoz egyenlőre NEM megyek.
Kedves Ildikó! A csípő fájdalomnak rengeteg oka lehet, kezdve az ülőmunkától, megváltozott izomegyensúlyig egészen a hormonális változásig. Érdemes lenne megnézni, hogy tudod-e kötni valamihez a fájdalmadat pl.: nyaraláskor sokat ültél kocsiban az utazáskor/ klíma alatt ültél a nyár alatt/ esetleg lecserélted a székedet? Hol érzed a panaszt: izomban vagy csontban vagy ízületben? Tompa vagy égető vagy szúró jellegű a panasz?
A porcépítő szedése természetesen segíthet és mint táplálék kiegészítő ajánlott is. E mellé érdemes lenne egy csípő mobilizáló gyakorlatsort is elkezdened.
Remélem tudtam segíteni!
Üdvözlettel,
Pajk Melitta
2020-09-06 13:09:48

Nóry.....


Sajnos nem tudtam folytatni a program végeztével az edzéseket, mert megfájdult a jobb karom, könyököm. Mióta pihenek, azóta tünetmentes a dolog. Hogy tudom megint elkezdeni az edzéseket? Mit javasolsz? Köszönöm a válaszodat!
Kedves Nóry! Milyen jellegű a kar és könyök fájdalmad? Zsibbad a kezed? Mert akkor lehet valamilyen ideg került nyomás alá, amit például a rossz tartás vagy a túl feszes izomzat is okozhat! Instabilnak érzed? Mert akkor esetleg egy ízületi túlmozgás okozza a problémát. Jó lenne tudni, milyen jellegű volt az edzés: súlyzós/saját testsúlyos/funkcionális/kardió jellegű?
Javaslom mindenképpen kezd egy teljes váll-vállöv komplexum kimozgatással, alapos felsővégtag átmozgatással mindig a tornákat. Az SMR henger és labda nagy segítségedre lehet a torna végén a megfelelő lazítás elérésében is
Üdvözlettel,
Pajk Melitta
2020-09-06 11:35:01

Tóth.....


Szia! Sajnos 18 év versenysport meghozta a hatását és tönkre ment a terdem. Tavaly áprilisban műtötték és idén kellett volna kivenni a csavarokat. Ízületi athelyezest végeztek, mert nem tapadt jó helyen, sajnos sípcsontot is fúrni kellett. Sajnos Covid miatt erre nem volt lehetőség. Most februárig tudunk meg várni vele, de sajnos érzem a két csavaromat folyamatosan. Az orvosom azt mondta ez természetes, mindent csinálhatok ugyanúgy. Sajnos vagy nem sajnos, de csinálok is. Súlyzós edzéseket, itthoni edzéseket..kerekpar....lételemem a mozgás. Ebből kifolyólag viszont van, hogy fáj a terdem. Remélem gyorsan lemegy a covid para és ki tudja venni. A kérdésem az lenne, hogy esetleg tudsz e tanácsolni pár mozgás gyakorlatot, amit ebben az esetben végezni lehet és jót tesz a terdnek, nem nyomja a csavar közben a térd területet.\nElőre is köszönöm szépen!
Szia Réka! Pontosan hova rakták a csavarokat? (mert ez befolyásolja, hogy milyen feladatokat javasolnék, hogy esetleg ne nyomja a feladat közben) Az hogy érzed a csavarokat, tényleg normális, tudom, hogy kellemetlen de ameddig azok ott lesznek addig érezni fogod őket sajnos.
Amit javasolni tudok, így pontos információk nélkül: mindenképpen mozgasd a térded teljes hajlítás és nyújtás irányában, erősítsd az elülső combizmokat és mindenképpen használj SMR hengert, hogy megfelelő állapotban legyenek az izmaid. Kitartást a várakozáshoz, javaslom ha ennyire zavar jelezd az orvosod felé, elméletileg már végezhetnek műtéteket :)
Üdvözlettel,
Pajk Melitta
2020-09-06 10:28:07

Rimó.....


Jó napot kívánok.\nRimóczi Zsolt vagyok balatonalmádiból.\n\nFutás közben történt problémám egy héttel ezelőtt. Ez miatt Szeretnék segítséget kérni. \n\nTehát már egy hónapja Minden nap egy órát futottam, Esetleg egy pihenőnapot tartottam hetente. Egy héttel ezelőtt egyik napról a másikra megdupláztam az egy órát 2 órára. Következő nap fájt a jobb bokám környéke, és a lábfejem nek a külső jobb oldali része. Ez a rész még lilás színűvé is változott. Meg a talpam is, Olyan érzés volt mintha egy diónyi kavics nyomná a talpamat minden egyes lépéskor.\n\nEzután egy héten keresztül a mai napig Voltaren tablettát szedek és Voltaren kenőccsel Kenem a bokám környékét és a lábfejem et. \n\nJelenleg egy hét elteltével reggel még mindig fáj amikor először felkelek és kimegyek a mosdóba. De azután egy fél óra múlva már lényegesen jobb, aztán már nem nevezném fájdalomnak csak úgy érzem hogy valami történt ott a bokám és a talpam körül. \n\nA napi futást lecseréltem muszájból szobabiciklire felülésekre és egykezes súlyzóóra.\nKözben a fehérjét, a BCAA ZERO-t, és az L-carnitint ugyanúgy szedem ahogyan a veszprémi üzletükben (biotechusa) ezeket ajánlották. \n\nÖn mit gondol mikor és hogyan térhetnek vissza a kinti futáshoz mert már hiányzik?\n\nElőre is köszönöm a segítséget!\nRimóci Zsolt\n\n
Kedves Zsolt!
Az egyik napról a másik napra való hirtelen terhelés változtatás, sosem a legjobb megoldás, mindenképpen átmenetet kell ilyenkor teremteni.
A probléma egy helytelen futás technikából/ lúdtalpból/ talpibőnye feszességéből is adódhat. Javaslom, hogy mindennap minimum 2szer egy masszázslabdával kezeld meg a talpad: teljes testsúlyoddal gördülj végig saroktól egészen a lábujj párnákig, a talpad külső illetve belső élén is, ezt pedig ismételd meg minimum 10szer odavissza.
A futást elkezdheted, de mindenképpen melegítsd be előtte a bokádat alaposan illetve a futás utáni levezetést se felejtsd el. Javaslom az elején egy kisebb tempójú illetve kisebb távval kezd és folyamatosan szoktasd vissza a bokádat a terheléshez. Ha megfogadod ezeket a tanácsokat nem lehet probléma!
Üdvözlettel,
Pajk Melitta
2020-09-05 08:34:28

Sebes.....


Kedves Melitta! \nKözel egy hete könyökfájdalom jelentkezett nálam edzés után. A tünetek alapján golfkönyök: a fájdalom akkor erősödik ha markolok, ökölbe szorítom a kezem. Jelenleg a pihentetésen túl gyulladáscsökkentőt szedek rá (Brufen), ha nem terhelem akkor nem fáj. Mit tudok még csinálni, hogy rendbe jöjjön? Illetve meddig ajánlott pihentetni? Van esetleg olyan gyakorlat felső testre ami nem terheli és lehet csinálni? Nem szeretnék több hétig tétlenkedni... Hogy tudom elkerülni hogy újra begyulladjon? \nKöszönettel:\nSebestyén Viktória
Kedves Viktória!
A golfkönyök a túlterhelés miatt jön létre. A pihentetést semmiképpen nem ajánlom, mindenképpen mozgatni kell, csak a terhelésből kell vissza venni. Javaslom nyújtsd le az alkar izmaidat: nyújtsd ki karodat magad elé, tenyered nézzen felfelé, legyen teljesen nyújtva a könyököd és tenyeredet feszítsd vissza, tartsd meg ezt a pozíciót 10mp-ig majd lazítsd és ismételd meg a feladatot Ezen kívűl SMR hengerrel vagy labdával is kezeld végig az adott területet. Javaslom még a hideg-meleg váltófűrdős kezelést is, és eközben mozgasd végig a könyöködet is illetve a csuklódat is minden irányban.
Felsőtestre rengeteg gyakorlatot tudsz végezni, legyen szó hátizom erősítésről, lapocka zárók erősítéséről, core izomzat fejlesztés, ahol nem terheled a csuklódat. Végezheted a korábbi súlyzós edzésedet is, csak kisebb súllyal vagy akár súly nélkül is.
Remélem tudtam segíteni és jobbulást :)
Üdvözlettel,
Pajk Melitta
2020-09-04 22:54:20

Csik.....


Szeretnék fogyni de sportnélkül,m i vel nem vagyok egészséges,de a súlyfelestől szeretnék megszabadulni,legaláb20kg tól,köszönöm válaszúkat,
Kedves Csikós Pálné!
A fogyás kulcsa a megfelelő táplálkozás és a mozgás kapcsolata. Ahhoz, hogy tartós eredmény érjünk el ugyanúgy kell figyelnünk arra, hogy mit eszünk és mit sportolunk. Javaslom, ha nagyobb súlytöbblettel rendelkezik mindenképpen kérje ki szakember tanácsát. Javaslom Nagy Dóra szakértőnk megkeresését, aki mind mozgás és mind táplálkozás témakörben tud Önnek segíteni!
Üdvözlettel,
Pajk Melitta
2020-09-04 21:11:45

Sipos.....


Üdvözlöm! Tavaly kigyógyultam egy nyaki gerincsérvből, legalább is azt hittem. Idén újra kezdtem a diétát és az edzést is, de azt vettem észre, hogy a bal oldalam ahova kisugárzott a sérv az fele annyi terhelést sem bír, mint a jobb. Főleg a toló gyakorlatoknál, nem fáj csak nincs benne erő. Létezhet, hogy még sem múlt el a betegség vagy annak lenne maradandó hatása? Előre is köszönöm.\nAttila
Kedves Attila!
A tünet sajnos amiatt alakult ki, hogy ameddig jelen volt a sérv az adott terület izom-ideg kapcsolata nem volt megfelelő és legyengült ott a terület. Nem kell aggódni, megfelelő tornával/edzéssel vissza fog jönni az adott végtag izomereje is, csak kitartás kell hozzá!
Üdvözlettel,
Pajk Melitta
2020-09-04 17:09:04

Nagy .....


Kedves Melitta!\n2 hete bozótvágás közben részleges bicepsz hosszúfej-szakadást szenvedtem. Szerencsére nem komoly, voltam a Koltóiban, felkötöttem, borogattam. Így látatlanban meg tudod-e mondani, hogy kb. mennyi idő elteltével kezdhetem használni \"rendesen\" a kezem?\nVálaszodat előre is köszönöm!\nÜdv: Péter
Kedves Péter!
Sajnos láthatatlanban nem tudok erre mit mondani. Mindenkinek más a regenerációs ideje illetve tudni kellene a szakadás mértékét is. Ha csak néhány rost szakadt akkor 2-3 hét a gyógyulás ideje, de ha nagyobb számban szakadtak a rostok akkor akár 2-3 hónap is lehet. Ami javasolni tudok, hogy mindenképpen mozgasd a területet, hogy ne veszítsd el a mozgástartományodat a karodban!
Üdvözlettel,
Pajk Melitta
01